Gå til innhold

Middagstips i varmen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke grille hver dag, blir litt lei av deg også.

Men vet ikke hva jeg skal finne på på i dag....

Hva skal dere ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

IS!

Neida, det blir ikke til middag, men dessert. ;-)

Når det er så varmt som det er nå, har jeg fint lite lyst på noe annet enn salat. Det går da stort sett i Gresk eller Caesar, for min del.

Skrevet

En god salat med biter av kyllingfilet inni, og ris til synes jeg er godt i denne varmen:) Med vannmelon/honningmelon til..

Skrevet

I forigårs lagde jeg en god salat med avokado, svinekjøtt i strimler, issalat, ruccola, rødløk og pinjekjerner. Bakte foccaciabrød med soltørkede tomater og oliven ved siden av.

I går lagde jeg sandwicher av det som var igjen av foccaciabrødet. Skjærte brøde i to og satte det under grillen i ovnen noen minutter. Så gned jeg på hvitløk på snittflatene. Inni sandwichen hadde jeg stekt kylling, ekte bøffelmozzarella, basilikumblader, gode tomater, maldonsalt, pepper og sprinklet god olivenolje over fyllet.

I dag vet jeg ikke helt, men noe sjømat tenkte jeg. Kanskje fiskesuppe.

Skrevet

Idag har vi:

-serranoskinke

- røkelaks

- eggerøre

- potetsalat

- grillede kyllinglår

- salat

- fruktsalar

Skrevet

Her skal jeg ha Laksegryte med pepperrot:

Tint laks skjeres i biter

Kok opp fiskebuljong, pepperrot og creme fraiche.Litt salt og pepper. La fisken trekkes ca 2 min og klipp gressløk over

Serveres med kokte poteter, revet gulrot og sitronbåter

Iskaldt vann med isbiter og agurkskiver.

Skrevet

"Kjøttsuppe" med fiskeboller (istedet for kjøtt.. :)

Grønnsaker kokes, inkl. masse purreløk, ha i sjy fra fiskebollene og fiskeboller- smak til m salt og pepper og evt. annet krydder og vips så har du en lettvint og lettspist (!) middag. Brød eller flatbrød til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...