blomstre Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 Noen som har noen tips til en barnevenlig kake uten nøtter og søtmelk (kultur ol går greit)?
blomstre Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #2 Skrevet 2. juli 2009 Hva, ingen kakemonster her i dag? ;-)
blomstre Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. juli 2009 men er det ikke ofte melk i de da? Og de uten er ofte mørke og tunge og kanskje ikke like barnevennlige?... Får vel sette meg ned i kveld å se om jeg kan finne en god oppskrift, men hvis noen har en link til en de har testet og synes er bra så hadde det vært knall :-)
erteposen + 4 Skrevet 2. juli 2009 #6 Skrevet 2. juli 2009 http://www.oppskriftssiden.no/oppskrifter/?oppskrift=sjokoladekake Her er en med surmelk som har vært linket til før. Har en allergiker selv, og tåler en surmelk så tåler en vanlig melk. Er du redd for mengden kakao kan jo du redusere den. Denne grunnoppskriften på sjokoladekake er kanskje den enkleste og beste jeg har smakt. Vanlig sjokoladekake blir ofte for tørr etter min smak, men denne er så saftig. Hele oppskriften er er på bassengkake, som er en stor suksess i alle barneselskap når de kanskje er litt eldre. http://www.ica.no/FrontServlet?s=mat_inspirasjon&state=recept&receptid=69352&receptname=Bassengkake
blomstre Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. juli 2009 Takk for tips begge to :-) Er i kke melkeallergi, men en mild laktoseintoleranse, så noe laktose går. Syrna melkeprodukter pleier å gå greit, men ikke søte.
Sjefsmegga Skrevet 2. juli 2009 #8 Skrevet 2. juli 2009 Ikke verre da enn å bruke vanlig oppskrifter og erstatte melk med laktoseredusert melk :-)
blomstre Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 2. juli 2009 Ja det er sant, det tenkte jeg ikke på :-) (ikke jeg som ikke tåler det, men en av gjesten, så ikke helt inne i det) -takker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå