Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 Hei, Vi er et par som skal gifte oss neste sommer, men vi vil ikke ha et tradisjonelt/formelt bryllup. Selve vielsen skal finne sted på tinghuset med kun forlovere og foreldre tilstede.Etterpå har vi lyst til å ha en grillfest for slekt og venner. En venn av oss som er kokk, står for maten. Så får vi noen andre til å lage til en liten bar. Gjestene skal få et lite program med litt info om hvem som er hvem, f.eks brudens familie, venner etc Har også lyst til at gjestene bærer hjemmelaget navneskilt, men det er ikke endelig bestemt. Ellers skal gjestene få sitte sammen med den de vil, dette for å slippe å ta stilling til bordplassering. Var i et bryllup der vi fikk velge hvor vi ville sitte og det skapte en lett og trivelig stemning. Jeg kommer til å ha på meg en fin lys sommerkjole og samboeren min hvit linskjorte og sort bukse. Vi ønsker så lite stæsj, som mulig, så jeg skal ikke ha slør, hårpynt el. Jeg mener ikke å fornærme noen som ønsker å gifte seg tradisjonelt med alt som hører til, men vi vil gjerne ha det litt mer enkelt og sånn som vi er til daglig. Det er i en sånn setting vi trives best. Hvordan høres det ut for dere? Tror dere det kan bli bra?
Tuffy Skrevet 2. juli 2009 #2 Skrevet 2. juli 2009 Jeg tror dette kan bli veldig bra! Høres ut som at deres tanker rundt bryllup er noe de samme som våre. Vi giftet oss for 2 uker siden på ,Tinghuset ,med våre foreldre, forlovere og søsken med barn. Så var vi hos fotograf før vi var på restaurant og spiste en 3-retters. Ettersom de fleste bodde hjemme hos oss, bestilte vi tapas til kvelds etter at vi hadde fått de små i seng. Så var bryllupet over! Jeg hadde en sid sommerkjole, og mannen min hadde dress. Jeg var hos frisøren og fikk satt opp håret og ordnet sminken da. Vi var 10 voksne og 5 barn under 3,5 år, så det var et livlig lag selv uten store slekta og alle vennene våre Vi skal feire sammen med våre nærmeste venner i høst, blir en veldig uformell fest. Så som du sikkert skjønner heier jeg på at dere går for det dere har tenkt på. Vi hadde iallefall en flott dag selv om ikke alle tradisjoner ble fulgt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå