Gjest Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 Her inne(spes på anonym forumet) er det jo til stadighet folk som ser smellfeite mennesker på macdonalds o.l steder. Og så "tenker man jo sitt". (Sladrekjerring tenker jeg da.) Har alltid lurt på det. De tykke menneskene jeg kjenner går svært sjelden på fast food steder, muligens også for å unngå stigmatisering. De fleste som overspiser gjør ikke det foran masse folk. Når de som ser feite folk hele tiden på mac` ern, er det fordi det er flere fete mennesker enn før, eller fordi personen er selv svært opptatt av vekt og liker å rakke ned på andre? Noen mener de blir kvalme av å se tjukke folk "dytte" eller "stappe" mat i trynet. Heter tydligvis noe annet enn når slanke mennesker spiser... Hva er best/værst? Ei jente som nesten ikke spiser for å holde seg sylslank eller en som overspiser? Vel begge har en spiseforstyrrelse, den ene er bare litt mer synlig. Dessuten helseskadelig overvekt er et stort problem for den den gjelder, forstår bare ikke hvorfor andre legger seg opp i det? Overvektige kan forøvrig være "sunnere" enn slanke og normalvektige personer. Det er mange grunner til overvekt. Det eneste som er sikkert er at det ikke gjør saken bedre å rakke ned på andre mennesker.
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 2. juli 2009 #2 Skrevet 2. juli 2009 Og dét er det mest fornuftige innlegget jeg har registrert om emnet! Godt sagt, HI! :-)
Gjest Skrevet 2. juli 2009 #3 Skrevet 2. juli 2009 Amen! Noen av kjerringene her er rett og slett usympatiske og en tanke onde.
Gjest Skrevet 2. juli 2009 #4 Skrevet 2. juli 2009 Kjempebra innlegg! Det jeg reagerer på er at folk ofte skriver lange innlegg og får det til å fremstå som de har peiling på overvekt.. "De fleste overvektige er skyld i det selv", "det er de som må ta tak i det selv" etc, etc. Og så i siste avsnitt kommer det frem at de alltid har vært naturlig tynne, alltid har kunnet spise det de selv vil og så videre.. Hvordan kan de da komme med så bastante uttalelser? Jeg har vært overvektig siden jeg var tenåring, og legger på meg svært lett. Jeg har klart å gå ned i vekt, men veier nå mer enn jeg noensinne har veid før. Jeg la på meg lite under svangerskapet, men fikk et kronisk sykt barn med store søvnvansker, og la faktisk på meg mer etter fødselen enn under svangerskapet. Jeg sover alt for lite, jeg har aldri tid til å trene, og sjelden tid til å lage skikkelig mat. Jeg skylder ikke på noen, og vet at jeg er den eneste som kan gjøre noe med det, men akkurat nå har jeg rett og slett ikke overskudd. Det er nok mange som tenker sitt om meg, og jeg tenker på det med tungt hjerte hver eneste dag, men i livet mitt er det faktisk ikke jeg som har førsteprioritet akkurat nå. Synes generelt dette gjelder det meste her i livet, det er mye om andre en ikke vet..
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 2. juli 2009 #5 Skrevet 2. juli 2009 Tillater meg å heise et flott innlegg til toppen av siden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå