hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 Jeg begynner i ny jobb 3.august. Kan vi søke om boliglån allerede nå ? Jeg er helt grønn på slikt , og lurer på om det er en fordel å kjøpe noe nå som renten er så lav? Håper noen gidder å svare :=)
Musemor med tre søte små Skrevet 2. juli 2009 #2 Skrevet 2. juli 2009 Har du skrevet under på en arbeidskontrakt enda? Banken bruker din inntekt til å bestemme hvor mye du kan få i lån, og har du en underskrevet arbeidskontrakt, kan du bruke den som bevis på fremtidig inntekt. Det gjorde jeg. Bare husk at om dere kjøper nå mens renta er lav, kan det være lurt å ta hensyn til at dere kan klare å betale ned på lånet med en rente på opp mot 8% da renta ikke kommer til å holde seg så lav i gjennom hele låneperioden.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2009 Arbeidskontrakten er undertegnet. Det med at renten øker tar vel banken også med i bergening ,men skal huske på det. Tusen takk for svar:=)
Musemor med tre søte små Skrevet 2. juli 2009 #4 Skrevet 2. juli 2009 Banken sier du kan låne opptil et gitt beløp. De vil også da oppgi hva det vil koste deg pr. mnd med dagens rentesats, men det er alltid greit å spørre hva det vil koste pr. mnd dersom renta øker til f.eks. 6% og 8%. Så kan du selv se på de tallene og avgjøre om du mener du har råd til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå