Gå til innhold

JEG TRENGER LITT BARNEFRIIII!!!!! ARGH!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så sliten om dagen! Har ikke hatt fri (foruten en time, max 2 på kvelden et par ganger) siden gud hvet når! Gutten har blitt 1 år, og jeg skulle virkelig ønske jeg kunne fått litt fri i helga.. Trenger å lade opp batteriene og være litt ego snart! Men har ikke barnepass, så da må jeg bare prøve å gjøre det beste utav det;)

Både jeg og samboeren er slitne, varmen er fæl, og søvn er luksus siden poden syns sommer ikke er sovetid... Så vi går på reserve hele tiden:/

Hva gjør man når man er så sliten at man ser mannen med ljåen men ikke får tatt en pause? Har dere noen tips?? Jeg blir nesten deppa av å tenke på å ikke kunne slappe av litt.... Blir bare stressfri hvis vi skal ha barnepike, for da slapper jeg så dårlig av:/ Tenker bare på at jeg snart skal hente gullet. Tenker helr tiden på om han har det bra osv. Er så mye greiere hvis besteforeldrene har ham en helg...

Men det kan jeg skyte lang pil etter denne helga. Alle er opptatt:/ DRITT!!!

Og bare så det er sagt. Han har kun sovet borte en natt før, og det er lenge siden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke avtale at dere tar en frikveld hver??

Selv om dere ikke får gjort noe sammen, får dere iallfall et lite pusterom, og kansje mer energi til å kose dere sammen alle tre etterpå...

Skrevet

Joa, men vi bor på 50 kvm, og vi har ikke hage, så da må vi ut for å få utnyttet det. Og jeg håpet på å kunne sitte litt i tåketilstand og kanskje ta meg en tur på stranda hvis jeg orker:p

Blir vel til at vi drar til amadeus eller noe, så får vi noe ut av helga... Æsj, skulle ønske jeg hadde flere som kunne passe mini!

HI

Skrevet

Hjelpes for en syting da....

Jeg er alenemor med ingen avlastning og min er 15mnd.Har nylig hatt en natt fri siden han ble født.Syens rett og slett det er rart at man kan bli såååå sliten når man er 2..

Det går jo an at hver av dere sover over hos foreldrene deres å har barnet med,så kan den andre ha fri hjemme...

Ikke så vanskelig om en bare tenker seg om...

Skrevet

Fantasi er en fin ting ;)

Skrevet

Hei det er vanlig å føle seg sliten. Vi har to barn, en nyfødt og en på 5.Vi har heller ikke ofte barnefri, selv om vi ønsker det så er det slik at vi ikke har den muligheten så ofte.

Men snart kommer svigermor og svigerfar på besøk, gjett at vi gleder oss. De skal hjelpe oss med å pusse opp å selvfølgelig møte sitt nye barnebarn. Håper på en kinotur jeg og mannen mens de er her så vi får ladet batteriene litt.

Det å pusse opp og ha to barn hjemme hele tiden tar på. Jeg ammer så og si hele tiden og når jeg ikke ammer skraper jeg av tapet og maler, eller lager middag.

Mine tips er å sove ut, bytt på å sove ut en dag. Dette er helt vanlig, ikke forvent å få barnefri. Ta var epå hverandre og kos dere sammen med barnet.

Gjest Tale30
Skrevet

Dette er jo ikke syting da! Bare en person som uttrykker at hun med rette er sliten etter å ikke ha fått slappet av på 1 år. Hvorfor har ikke en person med ett barn og samboer lov til å bli sliten? Må man være alenemor med flere barn for å kunne ønske seg litt fri? Dette er da ikke en konkurranse om hvem som tåler mest. For all del, alenemødre har min dypeste respekt, jeg hadde aldri fikset det tror jeg (men må man så må man), men andre kan også bli slitne.

Jeg har ei jente på 6 mnd og en samboer som er en fantastisk far, men jeg MÅ ha meg en ettermiddag/kveld hvor jeg bare er fri og frank til å gjøre det jeg føler for snart.. ikke noe galt i det vel? Det er jo bare menneskelig.

Jeg håper du får til å få fri HI. Det er deilig å kunne slappe helt av alene, i alle fall i denne varmen. Har jo ikke noen råd, men masse sympati. Eller forresten, kunne ikke samboeren din ha alliert seg med noen og tatt med gutten på noe utenfor hjemmet da, så kunne du slappe av hjemme? Kanskje grille hos foreldrene sine eller noe sånt?

Skrevet

skjønner deg godt, jeg. har 2 unger aleine. en på ett år som ikke helt kan gå ennda, og en på 3 uker.. ettåringer er oppe hele dagen, og den på 3uker, mesteparten av natten. BF jobber borte, så er hjemme en uke hver 9.dag.

du kunne jo ha vurdert å ha ungen i Bhg. noen dager da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...