Gå til innhold

Hjelp til introduksjon av mat

Anbefalte innlegg

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg sitter her med et glass HIPP pære, og lurer på om den er mild for de fleste babyer. Jenta mi er 6 mnd, og dette glasset er merket med 4 mnd. Hun spiser grøt og banan uten problem, men jeg har liksom sett for meg at pære er en sånn frukt man kan allergere mot. Hun har atopisk eksem, og vi vet ikke om det er forbundet med allergi.

Dersom hun skulle allergere blir det vel sannsynligvis i form av utslett, og ikke slik som ved for eksempel nøtter? Nøtteallergi er vel det skumleste.. Jeg orker ikke noen krise i denne varmen :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Tror det skulle gå fint jeg...

Skrevet

Det vanligste er jo utslett, eller at avføringen blir sånn slimete. Pærer tror jeg er ganske trygt å prøve :-)

Gjest Tale30
Skrevet

Takk for respons :) Jeg tror hun skal få prøve litt. I følge helsesøster var det bra å få testet ut allergi nå når jeg fortsatt ammer, men det er så kjedelig om det skulle bli enda mer ubehag for henne i denne varmen..

Skrevet

Hvis du prøver med en liten teskje først bare er det sjeldent kraftige reaksjoner, så helsesøstras råd er slett ikke dumt :-)

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg har gitt henne 5-6 teskjeer nå. Skulle vel kanskje ha gitt litt mindre, men responsen var bare så alt for god. Hun eeeelsket det :) Så får vi bare se hva som skjer, forhåpentligvis ikke noe.

Når man skal begynne å erstatte måltider, finns det en oversikt over hvor mye man skal gi til hvert måltid? Hvis man for eksempel gir frukt som banan og pære, skal det gis inneimellom måltider eller skal det gis som egne måltider?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...