Gå til innhold

Går dette navnet an?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ovedie

 

Det blir oppkalling, men ser at det er ganske sjeldent i bruk. Blir det for sært liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er detvirkelig et navn?

Gutt eller jente?

 

Ove dø er vel ikke speseilet pent hvis en oversetter det....

Skrevet

Jentenavn, har vært brukt i slekta i mange generasjoner

Skrevet

vackert tycker jag!

hur uttalas det? Med O eller Å ??

Skrevet

Kjenner til en Ovedie jeg. Uvant men helt ok.

Skrevet

et helt ok navn det ja:-)

Skrevet

fælt navn.. du spør, jeg svarer...

Skrevet

Skal det utales rett fram Ovedie? Har aldri hørt det før og er usikker på hvordan jeg skal si det :)

Skrevet

Jo, spør jo fordi jeg lurer. Jeg har jo vokst opp med navnet så jeg vet ikke hvordan de som ikke kjenner det tenker :-)

 

HI

Skrevet

Rett fram med O

 

HI

Skrevet

Når et navn både trenger forklaring på hvordan det uttales og hvilket kjønn det er synes jeg det blir for spesielt og tilhører i nei-haugen.

 

Gjest lillemamsi
Skrevet

har hørt værre for å si det sånn.

 

er sikkert et fint navn om man blir vant til det !

Skrevet

Vakkert navn!

 

Om du velger det vil jeg anbefale deg å skrive det slik: Ovédie, ellers så kan enkelte tro at det uttales ovediiiie.

 

 

Skrevet

Litt for sært etter min smak, men liker du det, så ikke hør på meg. Da tar dere det ;-)

Var forresten og sjekket på ssb..

 

Du søkte på kvinnenavnet: Ovedie

 

Det er 19 kvinner som har Ovedie som første fornavn.

Det er 12 kvinner som har Ovedie som eneste fornavn.

 

 

 

Skrevet

Ganske kult navn. Ikke noe jeg ville brukt, tror jeg, men fint likevel. Minner litt om Ovidia, men penere synes jeg.

Skrevet

Takk for mange svar. Vi får tenke litt mer på det. Navnet er jo pent i våre øre, men som flere peker på så er det veldig sjeldent og uvant ...

Skrevet

Høres franskt ut. Litt spesielt synes jeg, selv om jeg liker navn som ikke alle heter...typiske inn navn i tiden.

 

Det er bare en ting som "plager" meg med navnet og det er at det er så likt ovarie= eggstokk.

Skrevet

Skal dere ha det som fornavn eller mellomnavn?

 

Er jo litt spesielt med navn som har vært i slekten lenge da, så synes det er en fin tradisjon..Selv om navnet kanskje ikke er noe jeg selv ville ha valgt!:)

 

Selv har vi navnet Bjarne.. Som jeg syns er grusomt, men mamma mener jeg må kalle opp hvis jeg får en gutt.. Min bror har det som mellomnavn..

Skrevet

Aldri hørt navnet før...

Jeg liker det, synes det er kjempefint faktisk! ;)

Skrevet

Klart navnet går an.

Hvis det har vært brukt i flere generasjoner, har det jo stått sin prøve!

Syns det er tøft, jeg ;-)

Mye bedre enn disse amerikanske klissenavna mange elsker.

Skrevet

Beklager men jeg likte det ikke.. er usikker på om det guttenavn eller jentenavn....er faktisk litt usikker på hvordan man uttaler det også..

Skrevet

Klasse over det navnet :)

Skrevet

Synes det er et flott navn, men med aprostrof, slik at uttalen blir riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...