AussieAnette Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 Hvordan fungerer navnfest? Er det en seremoni i stor sal med plass til mange folk? Er det ubegrensa hvor mange hver familie kan ha med seg? Eller er det bare de aller nærmeste som får vært med på selve seremonien? Håper på svar.
AussieAnette Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #2 Skrevet 2. juli 2009 Ingen som har hatt navnfest her som vet dette??
Enitsirk79 Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 Vi har hatt navnefest, og jeg har også vært gjest i 2 navnefester. På alle seremoniene var det begrensa med plasser. Tror man kunne ha inntil 14 fra hver familie. Så da ble det barnets foreldre, besteforeldre, oldeforeldre, søsken av barnet, og evt barnets onkler og tanter som ble prioritert.
passilurken Skrevet 9. juli 2009 #4 Skrevet 9. juli 2009 det kommer vel an på hvor sermonien holdes. vi fikk ikke begrenset antall gjester. vår sermoni bestod av innmasj,allsang, taler, musikkinslag, utdeling av navnetavlr, litt mer allsang og utmarsj:) tok ca 40min. jeg var veldig fornøyd iallefall! vi hadde sermonien i sandnes.
AussieAnette Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. juli 2009 Ok. Takk for svar. Jeg får visst ringe human etisk forbund i byen min og høre med de..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå