Gå til innhold

Noen her som har gått i samlivsterapi? De som vil svare..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For oss hjalp det veldig!! Tror ikke vi hadde vært lykkelig gift fortsatt uten litt terapi i en kritisk periode! Til og med mannen min har blitt kjempepositiv til sånt i etterkant, selvom han var skeptisk på forhånd. Vil absolutt anbefale å prøve det, men det må jo være at begge parter er innstilt på det, da.

Skrevet

vi har gått til familieterapi, ikke fordi vi hadde store problemer. Men for å forebygge og få gode råd hos noen som er spesialist på dette!! det hjalp utrolig mye :D vil absolutt anbefale det!!

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Ja, vi har det!! Det hjalp supergodt!!! Ting ble bedre allerede etter første time! Etter vi gikk dit har vi blitt såå mye flinkere til å løse ting hjemme også:))

Skrevet

Vi skal begynne med det. Og det uten at vi har noen problemer i ekteskapet. Vi har begge utrolig stor tro på det, og vil begynne med det for å forebygge eventuelle problemer og bli enda bedre til å kommunisere.

Jeg kjenner flere lykkelige par som bruker samlivsterapi.

Skrevet

Hvor går man hen da? Kunne trengt det.. Men ikke på familievernkontoret, eller er de bra?

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Vi gikk faktisk på familievernkontoret. Mannen min er en sånn som trenger å høre det fra andre. F.eks sa behandler det samme smo meg men da var det ikke "bare meg" som sa det. Vi fikk noen praktiske oppgaver å ta med hjem, f.eks skulle mannen min skrive opp et par ting og ta initativ til å gjøre noe hyggelig etc.

Skrevet

Det høres jo bra ut det da. Vi er ikke gift, men samboere med barn. Så er jo kanskje villig å prøve tror jeg. Har følt i det siste at jeg har vokst veldig fra han.. Synes jo det er litt trist at man skal gi opp alt uten å ha prøvd.

Skrevet

Vi gikk en time bare, fant vel fort ut at den gangen var det meg og min depresjon som var problemet, og fikk individuell hjelp med det...Men jeg er åpen for dette senere, merker at vi sikkert kunne hatt godt av det etterhvert! Det er nettopp dette med å forbygge, og ikke la ting gå så langt at det blir vanskelig å finne tilbake til det som var...

Men kjemien må stemme, hun vi hadde den gangen satt bare og roste kjæresten min, mens jeg følte meg som en sjalu og inneslutta ku, som ikke unnet han noe som helst - var ikke sånn det var! :)

Skrevet

vi har gått til det nå siste to mnd, min samboer har slitt med en dyp depresjon siste året og jeg har hatt det tidligere i livet og ville ha litt forebyggende hjelp nå som vi har en liten beibis i hus. funker veldig godt, og det har hjulpet at han har fått høre det jeg sier og mener fra en annen ;) vi regner med å gå enda en stund, men nå får han også individuell terapi som hjelper veldig på :)

vi går til familievernkontoret og har fått en psykolog som virkelig er dyktig på å forstå oss. vi har fått full tillit til han fra første stund og det er viktig :)

masse lykke til!!

Skrevet

Vi hadde sikkert 10 timer på fvk, og uten de hadde vi nok ikke holdt sammen idag, så ja - det er å anbefale!

Fikk hjelp til å sette ord på følelser jeg ikke visste var der, og de fikk oss på rett spor når vi var fastlåst i lite konstruktive tankemønstre.

Absolutt verdt et forsøk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...