~mamma~ Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 Vi har babycall på rommet til babyen, men også på 2åringens rom. Føler meg helt avhengig. Har god kontroll på dem da, synes jeg, men er litt septisk til at vi utstter dem for stråling. Dere som ikke bruker babaycall, har dere dørene åpne eller hyler ungene deres så høyt at dere hører dem gjennom veggene?
Sjefsmegga Skrevet 2. juli 2009 #2 Skrevet 2. juli 2009 Svært lite, kun når vi sitter ute i hagen på kveldene. Ellers har vi vel aldri brukt det noe særlig. Har dører på gløtt og er utstyrt med mamma-radaren som jeg kaller den. våkner de så er jeg oppe på rommet uten at de har rukket å hyle, selv om vi ikke bruker calling.
mayaya Skrevet 2. juli 2009 #3 Skrevet 2. juli 2009 vi er avhengige. tenkte å la baby få toåringen sin snart og har testa et par netter uten. vi hører han ikke... :-s
Gjest Skrevet 2. juli 2009 #4 Skrevet 2. juli 2009 Når de er små bruker vi den inne (opp til 7-9 mnd) siden vi er i 1. etg og de i 2. etg. Etter dette bruker vi ikke, da hører vi dem godt dersom de våkner selv om de har døren lukket inntil og vi ser på tv nede. De trenger slett ikke hyle høyt i det hele tatt, men vi hører gjerne ikke det minste lille pip lenger og slipper dermed å forstyrre dem med å komme løpende da når de kanskje bare sutret litt i søvne. Når vi hører dem, da er det noe liksom, ikke bare litt smådrømming eller sånt. Ellers bruker vi babycallen mye lenger om barnet sover ute i vong, vi er utenfor huset og barnet/barna inne osv av lignende situasjoner hvor vi ikke ville klart å høre det uten en babycall.
Vipsenmamma Skrevet 2. juli 2009 #5 Skrevet 2. juli 2009 Har aldri eid en babycall - hun hylte så høyt at det hørte vi uansett.
Fire småtroll Skrevet 2. juli 2009 #6 Skrevet 2. juli 2009 Bruker til babyen (4,5 mnd gammel), men ikke til 2-åringen, ikke noe problem å høre henne De sover forresten i 2.etg, mens stua er nede..
Gjest mortillitenprinsesse Skrevet 2. juli 2009 #7 Skrevet 2. juli 2009 Vi bor i en liten leilighet - har ikke babycall inne. Hører godt her :-) Bruker det på vinteren når barnet sover ute i vogn. Nå på sommeren sitter jeg i nærheten av vognen eller har døra åpen. Er også veldig skeptisk til radiostrålingen - ikke bra! Viktig å plassere babycallen langt nok unna vognen. (Jeg prøver å sette den 2 meter unna). Jeg blir skremt av de som putter babycallen oppi vogna, de har virkelig ikke skjønt noen ting. Det finnes INGEN babycaller på markedet som er beregnet for det, strålingsmessig.
Gjest Skrevet 2. juli 2009 #8 Skrevet 2. juli 2009 Jo, den nye til SuperNova har faktisk så lav stråling at den kan settes i enden på vognen, veldig greit :-)
It's all about me Skrevet 2. juli 2009 #9 Skrevet 2. juli 2009 Bruker den masse. Hører begge fin uten om natten, men om dagen og før vi legger oss må jeg ha babycall for å høre veslejenta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå