Theamii ;) Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 hei. kan eg laga opp mme i flaske, ha me på tur i ett par timer, å bare varme det opp når d skal brukes???
Faylinn Skrevet 2. juli 2009 #2 Skrevet 2. juli 2009 Nei! Les flaskeposten.org med masse tips og info om tilbereding.
blomstre Skrevet 2. juli 2009 #3 Skrevet 2. juli 2009 Hei Ser på profilen din at babyen bare er 2 mnd. Da hadde jeg ikke tatt sjansen på det mhp skumle melkebaktereier som begynner å formere seg når temperaturen er høyere enn 5 grader. Ved 3 mnd kan man jo slutte å sterilisere flaskene, så da tenker jeg at man også kan lage måltidne på forhånd. Men KUN dersom man bruker en mme som skal tilberedes ved 70 grader, og hvis den oppbevares kaldt! Så på tur ville jeg heller brukt en pakke ferdigblandet, eller lært meg blandemetoden (varmt + kald kokt vann til riktig temp). Blandemetoden er vanskligst å lære seg, men når den først sitter så er det den mest effektive måten å tillage på både hjemme og ute. Hvilken mme bruker du? Hvis du bruker Nan, så skal jo den tillages ved 40 grader. Da kan du ha kaldt kokt vann ferdig oppmålt på flaskene. Så varmer du de opp på vannbad på tur og tilsetter pulveret når det er varmt, riste og servere. Det blir jo like enkelt som å ha blandet i pulveret på forhånd, og mye tryggere. Ha pulveret i en melkedispenser, i urinprøveglass eller noe annet egnet som er sterilisert. Kos deg på tur :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå