:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. juli 2009 #1 Skrevet 1. juli 2009 hvorfor sier man "av jord er du kommet, av jord skal du bli, av jord skal du atter gjennoppstå" om man kommer til himmelen? er det liksom "sjelen din er i himmelen, men kroppen din skal være en del av krettsløpet"? jeg vet at Jehovas Vitne mener at man sier det fordi, jorden skal bli til paradis igjen og da skal folk gjennoppstå her. men kristene mener jo ikke det?
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 Reserkulering?Hehe..Neida,men jeg har hørt hva det betydde en gang,men jeg husker det ikke:-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2009 hehe... resirkulering er liksom det eneste jeg kommer på også... hehe type "sjelen din har dratt til himmelen og nå skal kroppen din råttne"... hehe.. men det høres ikke akkurat så veldig fint ut så da sier vi "av jord osv"
Gjest Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 Rekarnasjonen har vært en del av kristendommen. Ved kirkemøtet i Konstantinopel i 543 ble imidlertid reinkarnasjonlæren lyst i bann av keiser Justinian. Offisielt anerkjenner ikke den kristne kirken reinkarnasjon i dag. Likevel tror mange kristne på det. Dessuten finnes tanken hos noen mindre retninger innen kristendommen.
Gjest Skrevet 2. juli 2009 #7 Skrevet 2. juli 2009 Nå er jeg særs lite bevandret i religiøse skikker og sånn, men jeg googlet og fant dette: http://www.khm.uio.no/utstillinger/farvel/kristen.html - og det jeg leser ut i fra dette er vel egentlig at det der med himmelen er litt salgstriks fordi man fortsatt må vente på dommedag før man faktisk kommer opp av jorda igjen og får farte til paradis... Eller er jeg på villstrå nå? Altså, man blir jordet og god stemning, og så ligger man pent der og venter til dommedag. Så kommer Jesus tilbake og dømmer levende og døde, og dernest får man enten komme den ene eller andre plassen alt etter hvor snill man har vært ...men det gjør jo til skamme alt vi har hørt om at man dør og kommer til himmelen, for da er det jo ingen som kommer dit før dommedag i fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå