Gjest Skrevet 1. juli 2009 #1 Skrevet 1. juli 2009 Noen andre som har opplevd dette? Er det "vanlig"? 3åringen her har mistet håret HELT på 5 (stadig voksende) myntstore områder på hodet. Det har ikke vært sånn hele tiden og det ser ganske rart ut. Det jeg lurer på er om det er noe galt (har googlet og lest litt, uten at det var bekymringsverdig) og lurer på om noen andre har vært borti dette?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 søsteren min hadde også sånn. hun manglet noe, husker ikke hva. men fikk tabletter og ble fin igjen. da var hun i 15 års alderen så du kan tenke deg det ble hyling når hun manglet hår noen steder...hihi
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. juli 2009 #3 Skrevet 1. juli 2009 teite dib som ikke fikk opp innlegget mitt søster hadde også sånn. hun manglet noe, husker ikke hva. men fikk tabletter og ble fin igjen veldig fort. hun var ca 15 da det skjedde så du kan tenke deg at det ble hyling.. hehe
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 også kom det selvsakt nå. teite teite dib
Minesmå:)+en til! Skrevet 2. juli 2009 #5 Skrevet 2. juli 2009 Kan jeg spørre hvilke tabeletter hun fikk? har ei niese som har dette nå. Hun er 16, og dette er krise! har tatt blodprøver hos legen, men alt er fint. hmm
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. juli 2009 #6 Skrevet 2. juli 2009 jeg husker ikke. men jeg kan spørre henne og rope på deg. men da må vi vente til hun står opp i sånn 17 tiden... hehe
Brugda Skrevet 2. juli 2009 #7 Skrevet 2. juli 2009 Hei! Jeg har skrevet her inne flere ganger angående stort håravfall hos min 2 åring. Vi har nettopp vært hos lege, de tok masse blodprøver, for å utelukke/påvise evt vitamin/jern+++ mangler. Dersom prøvene er fine, blir vi henvist til hudlege. Hun har røytet _veldig_ mye i ca 5-6 uker, nå har hun en ganske stor, nesten bar flekk midt oppå hodet. Og hun har, uten å overdrive, mistet over halvparten av håret sitt:( De mener håravfall hos barn også bla. kan komme av mye feber, infeksjoner, stress. Eller det kan være alopecia. Legger ved en link der det står en del info om håravfall, kanskje du har lest den allerede. http://huddoktor.no/doctor/Flekkskallethet/1958.html Fin side med en del informasjon. Dette har faktisk vært veldig, veldig vanskelig for oss, det er rart hvor mye håret betyr, og hvor synlig det er når det blir borte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå