Gå til innhold

Hva syns dere om å ha dette som selvmordsgrunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville det være hvis jeg tok livet av meg fordi det ikke er sosialt akseptert å spørre voksne om hvor gamle de er???

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:o hæ? hva mener du egentlig?
Skrevet

Ja, heng deg sier nå jeg!

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal si lenger. Jeg har forsøkt å hjelpe deg, men du svarer ikke på det jeg sier og da blir det vanskelig å hjelpe deg videre. Jeg skjønner at du sliter veldig med deg selv og ting du ikke forstår. Det er vondt å høre at du sliter så mye! Jeg ønsker at du søker hjelp og er ærlig med hjelperen din. Det er mulig å komme ut av de vonde tankene som gjør livet vanskelig for deg! Ikke gi opp!!

Hilsen

Skrevet

Du skjønner ikke alvoret. Du kan aldri si slike ting, for du vet ingenting om den som leser svaret ditt. For alt du vet kan det være at vedkommende tar oppfordringen din.

Skrevet

Jeg ville si det er en unnskyldning og ikke en grunn og at du trenger å prate med noen, og få hjelp for det som er det faktiske problemet.

Skrevet

Jeg har prøvd å ta mitt liv, og det er en oppskrytt sak, kan jeg vel si.....

Har også flere kompiser som har klart det. Og de vet ikke engang hva de hadde fått oppleve av gleder i det som kunne vært resten av deres liv. De gikk glipp av det av egen fri vilje. Synd. Jeg vet dette, fordi jeg selv har opplevd mye glede etter forsøket. Og det forsøket var reelt. Legene forsto ikke hvordan jeg kunne ha klart meg.

Du har en forklaring på HVORFOR du vil gjøre det, men det der er egentlig ikke grunnen. Hva er den egentlige grunnen? Kan det være at å prate med fagfolk kunne hjulpet deg å finne ut av ting?

Skrevet

Jeg har sittet igjen etter min far tok selvmord.

Jeg syns selvmord er den mest egoistiske gjerningen på hele jord, med tanke på de som sitter igjen og sørger over deg i lang tid.

Ta problemet ditt til en psykolog, ikke på barnimagen....

Skrevet

HI, jeg forstår ikke spørsmålet ditt, jeg.

Mulig det er meg det er noe galt med, og at jeg er litt tett i nøtta. Men jeg forstår ikke spørsmålet ditt. Kan du skrive det på en litt annen måte?

Skrevet

Hun har lov å spørre om alt hun vil på barnetmitt.com

dinbaby.com

barnimagen.com

og bligravid.com

gullsmokken.com

eller hvor vi nå enhver befinner oss.

Dette anonymforumet er FOR MANGE FORUM.

Skrevet

På meg virker det som at du leter etter en grunn,og dette var ikke en god nok grunn..

Har du ikke lenger lyst til leve?

Skrevet

jeg forstår heller ikke spørsmålet ditt desverre..:((

Men, når det er sagt, så ligger det nok mye mer bak, enn spørsmålet her...

Jeg mistet en bror, 19 år gammel ( ung!!) ...:(( i en tragisk sak som dette. Vil du prate med noen, så si i fra!!

Skrevet

HI, hvordan det ville være hvis du tok livet ditt?

Veldig trist.

Uansett grunn.

Skrevet

Betyr det at du har en altoppslukende trang til å gå rundt å spørre voksne hvor gamle de er og når du føler at du ikke kan gjøre dette fordi det ikke er sosialt akseptert så vil du ta livet av deg?

Skrevet

Jeg syns det er så grusomt å stadig få den ene bekreftelsen etter den andre på noe jeg er desperat etter å få avkreftet. Jeg skulle så inderlig ønske at den forbanna normen der som sier at man ikke skal spørre om alderen på voksne folk ikke eksisterte. Jeg hater den normen, den plager meg noe forferdelig. Jeg skulle ønske verden ikke hadde noen regel for dette i det hele tatt. Jeg blir totalt knust hver gang jeg får høre enda et menneske si at det er en kjennsgjerning at det er en norm som sier at man ikke skal spørre voksne om hvor gamle de er. Det er et evig nederlag for meg i livet mitt at jeg år etter år møter nye mennesker gang på gang som sier at man ikke skal spørre voksne om hvor gamle de er. Nå er jeg 34, og jeg visste ikke noe om at det var galt å spørre voksne om alderen før jeg var 10 år gammel. Jeg spurte en lærerinne om hvor gammel ho var og da sa ho at det ville ho ikke svare på fordi det ikke er lov å spørre om alderen på voksne. Jeg hater meg selv noe skrekkelig fordi jeg tror at alle andre mennesker visste fra de var født at man ikke har lov å spørre voksne om hvor gamle de er. Jeg er redd for å være den eneste i hele verden som ikke visste av meg selv fra jeg var bitteliten at man aldri skal spørre voksne om hvor gamle de er, derfor er jeg forferdelig deprimert fordi den ene etter den andre bekrefter at det er galt å spørre voksne om alderen. Jeg får lyst til å drepe meg selv iblant når jeg tenker på hvor unormal jeg var som ikke visste noe om at det var galt å spørre om alderen på voksne folk før jeg var 10 år. Jeg er redd for å være sinnssyk, et dårlig menneske, mindreverdig menneske med dårlige evner som knapt fortjener livets rett siden jeg ikke forstod av meg selv fra jeg var liten at jeg aldri skulle spørre en voksen person om alderen.

Er jeg den eneste i hele verden som ikke visste dette før jeg var 10 år? Jeg spurte en lærerinne på ungdomsskolen, da jeg var 13 år, om hvor gammel ho var. Og ho nektet også å si hvor gammel ho var. Jeg tok det opp med henne igjen nå, jeg har nemlig hatt kontakt med henne i 20 år senere. Ho sa at ingen andre elever enn meg har noensinne spurt henne om hvor gammel ho var. Og da blir jeg så knust at jeg får lyst til å ta meg selv av dage. Er jeg virkelig et så forferdelig menneske og så utafor alle normale mennesker siden jeg ikke var født med den viten om at man ikke har lov å spørre voksne om alderen?

Jeg hater meg selv for dette. Det er et fryktelig nederlag for meg at jeg ikke visste fra jeg var født at det er forbudt å spørre om alderen på voksne folk, og jeg er generelt uenig i det hele. Jeg syns personlig ikke det gjør noe å spørre om alderen på folk, og da syns jeg verden er grusom å leve i hvis nesten alle er imot meg!

Skrevet

Jeg foreslår, som så mange før meg har gjort, at du oppsøker psykolog. Ut fra alle de ulike innleggene du skriver, som har de samme temaene hele tiden, så tror jeg du har store problemer.

Skrevet

Oi. Hallo psycho!!!!!!

Skrevet

Uansett om dette er et seriøst innlegg eller ikke, så har du store psykiske problemer, og du trenger hjelp.

Skrevet

hæ? verden går da ikke i mot deg av den grunn. og hvorfor er det så viktig å vite alderen på folk???

ta en tur til psykolog du, for dette hørtes noget spesielt ut.

Skrevet

hvis dette ikke er ett tulleinnlegg bør du søke hjelp. blir rett og slett bekymret for deg. siden du skriver på et baby forum regner jeg med du kanskje har barn? vær så snill å skaff deg hjelp. det er virkelig ikke slik der ute. man kan spørre folk om alderen deres. du må ha møtt på virkelig sære mennesker. det fins hjelp å få. ring faslegen din imorgen.

Gjest Toxic
Skrevet

Har du vært i kontakt med hjelpeapparatet angående tankene dine? Snakket med fastlegen din, for eksempel? Tankegangen din er på ingen måte rasjonell, derfor tror jeg ikke det gagner deg å diskutere problemene dine på et forum som dette.

Skrevet

Du opplever tydeligvis dette som et problem, men jeg lurer på hvor sterk denne normen egentlig er?

De fleste vanlige, voksne folk har vel ingen problemer med å svare på hvor gamle de er? Bare litt jålete "gamle" damer som ikke har lyst til å svare ...

Du har uansett et stort problem hvis dette er årsaken til at du ønsker å drepe deg selv. Søk hjelp så snart som mulig - det er tullete og trist å skulle slite med noe sånt.

Skrevet

dette lukter Nøffemor lang vei....

Skrevet

Alle er ikke i mot deg. Det virker som du har et problem som du trenger profesjonell hjelp med. Det er helt vanlig at barn spør om alder til en voksen, men det må være opp til hver enkelt om man vil besvare et privat spørsmål. Håper virkelig du tar deg en tur til fastlegen din og forteller om ditt problem.

Skrevet

Dette lukter noe i nærheten av OCD. Tvangshandling - og alder på folk er det som er tvangen.

Og bare for å si det; jeg svarer alltid med min alder, om en unge eller andre spør meg. Jeg har aldri tenkt over at det er feil å spørre om, men spør sjelden selv, fordi alderen til folk ikke er så viktig for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...