Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #1 Skrevet 1. juli 2009 Dere utsetter barnet deres for fare med overlegg. Jeg skulle ønske barnvernet grep inn, for hvilken mor kan gjøre slikt mot sitt eget barn når hun vet konsekvensen?
duracellmamma Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 Og hvor mange ganger har vi lest det der, skriv det heller på røykedebatten eller fortsett på de andre røyke innleggene... er sikkert ikke bare jeg som begynner å bli lei nå...
Countess Skrevet 1. juli 2009 #3 Skrevet 1. juli 2009 Nei kikki85,det er ikke bare du som begynner å bli lei nå. Mulig det er på tide å skaffe seg noe nytt å snakke om!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 de som røyker når de er gravide er de sammen som fyllekjører og går på sosialen.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #5 Skrevet 1. juli 2009 Til anonym 00:25 Jeg har aldri satt min fot på sosialen, ei heller kjørt i fylla. MEN, jeg stemmer FRP, mulig det kan henge sammen med røyking i svangerskap??
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #6 Skrevet 1. juli 2009 Jeg fatter heller ikke hvorfor noen vil sine barn så utrolig vondt.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #7 Skrevet 1. juli 2009 enkelte blir så stressa av å legge fra seg røyken at babyen i magen faktisk ikke er tjent med at de kutter helt ut. Glad jeg slipper å deale med det jeg da.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 2. juli 2009 #8 Skrevet 2. juli 2009 Tror du seriøst at de som røyker ikke er fulstendig klar over farene,hva er da meningen med å gni det enda meg opp i trynene på dem??
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 2. juli 2009 #9 Skrevet 2. juli 2009 Latterlig påstand! Her er det virkelig å båssette enkelte,hvordan er du kompetent til å komme med disse påstandene?
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #10 Skrevet 2. juli 2009 anonym 00:56, det samme med narkomane. De blir så stressa av å slutte med narkotika etter at de blir gravide, at det beste er nok at de fortsetter hele svangerskapet. Og drikker de alkohol, kan de like gjerne fortsette med det også. For de må jo ikke bli stressa!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #11 Skrevet 2. juli 2009 Burde egentlig vært et bedre hjelpeapparat for røykende gravide så de fikk skikkelig hjelp til å slutte, ikke bare skremselspropaganda, for det hjelper ikke. Har sympati med de som ikke klarer å slutte. Tviler for at de føler det så godt. Og råd til alle som vil slutte: Ikke gi deg! Prøv det som prøves kan. Selv slutta min innrøkte samboer etter å ha lest røykesluttboka.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #12 Skrevet 2. juli 2009 Det du ikke forstår bæ bæ lille lam, er at barnets beste skal gå først. Det at en mor vet at hun skader babyen sin for livet er ikke frikjennende. Du syntes helt klart at din glede den dagen er mere verdt en din babys liv.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #14 Skrevet 2. juli 2009 Fortell oss noe nytt a? Alle vet jo at det ikke er bra. Herrefred så teit du er. Noen driter i det, mens andre faktisk gjør det beste de kan. Og om de ikke klarer å slutte helt så reduserer de så mye de klarer, og det er bedre enn ingenting. Ja vel så røyker noen da, og det er dems valg. Så får du passe deg og dine.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #15 Skrevet 2. juli 2009 Nei, ALLE vet faktisk ikke hvor skadelig det er! Når røykere påstår at stresset den kommende mor må gjennom ved røykeslutt er verre enn selve røyken, da VET DE FAKTISK IKKE HVOR FARLIG RØYK ER FOR BARNET! Jeg er ikke hi, men måtte bare svare her. Jeg kjenner flere idiotiske gravide som har kommet med den påstanden, og da er de enten dumme eller så har andre røykere klart å innbille dem at det er sant. Fy faen, at noen kan være så egoistiske og utsette sitt ufødte barn for det..
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #16 Skrevet 2. juli 2009 Håper du HI er en som passer godt på hvordan du lever når du er gravid da... for når en ser hvor mye mange gravide idag legger på seg bør de og være klar over hvor viktig kostholdet er når man går gravid. "Dette forsøket viser at det å spise mye fet mat mens man er gravid kan ha minst like alvorlige konsekvenser som det å røyke eller drikke alkohol, sier hun." fra: http://www.forskning.no/artikler/2008/juli/187646 Fedme er idag en av de dødeligste livstilsykdommene vi har idag, kommer opp på linje med røyking. Jeg forsvarer ikke at man skal røyke i svangerskapet, men ser at mange som slenger med kjeften om røykere, sitter å dytter i seg masse drittmat som kan være vel så skadelig. man trenger støtte for å komme seg ut av avhengighetsmønsteret ikke usmakelige kommentarer
Gjest Skrevet 2. juli 2009 #17 Skrevet 2. juli 2009 Hehe, då eg var gravid hadde eg ein sånn ekstrem lyst på chips kjøpt på gatekjøkken, så eg måtte ha det kvar kveld. Men no har det seg slik at eg verken liker eller eter chips til vanleg, så det endte alltid opp med at eg måtte kaste det opp rett etterpå fordi det blei for fett for meg, eg la på meg 24kg og eg trur det var meir pga manglande mosjon (hadde bekkenløysning frå veke 12) enn det var kosthold. Røyking synest eg ikkje noko om, men alle røykarar veit vel kor skadeleg det er og synest det er dumt at dei liksom må få gnudd det inn.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #18 Skrevet 2. juli 2009 hvor skadelig det KAN være heter det, ikke alle får plager av at mor røyka i svangerskapet. det er vel derfor noen fortsetter å røyke, for hadde babyen garantert blitt skadet av det trur jeg alle hadde sluttet å røyke under svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #19 Skrevet 2. juli 2009 Enig i at det burde vært et større støtteapparat for røykende gravide. Dette er et emne som er så tabubelagt at røykerne gjerne ikke tør si det til lege og jordmor, og dermed har vanskeligere for å slutte. Hadde de visst at de ikke ble møtt med fordommer kunne de kanskje fått den hjelpen de trenger, istedenfor å slite på egenhånd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå