Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #1 Skrevet 1. juli 2009 Skal man da først kjøpe med seg spiral fra apoteket, eller er det vanligst at de har spiral på legekontoret? (vet de selger spiraler på apoteket, derfor jeg lurer) Og, jeg må vel kanskje si fra om at jeg skal ha spiral når jeg bestiller time? Eller holder det å si fra når jeg kommer inn til legen? (Svigermor som sitter i resepsjonen og tar i mot bestillinger, hehe) Og, er det vondt? Tar det lang tid? Hvordan setter de den inn egentlig? Skal den Inn i livmora liksom?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 Jeg fikk resept hos legen i første timen, og så fikk jeg time til å sette den inn. Du må ha resept for å få hormonspiralen på apoteket. Det tar ikke så lang tid, men kan gjøre litt vondt et lite øyeblikk. Jeg gjorde det ikke, men vet de som tar to Paracet/Ibux en times tid før og som sier dette hjelper litt. Det er ikke SÅ galt vondt, da;) Fødsel er jo verre. Skikkelige menssmerter, også. Du sitter i den stolen der de ellers foretar gynekologisk undersøkelse. Det er litt som det samme, bare at du kjenner det litt mer. Ja, den setter inne livmora. Det er liksom poenget med den;)
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #3 Skrevet 1. juli 2009 Ok, så med andre ord trenger jeg ikke si fra når jeg bestiller time da? Siden jeg allikevel må komme tilbake?
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 Hvis du vil sette inn en spiral, så gjør det hos en gynekolog! For din egen del.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #5 Skrevet 1. juli 2009 Å? Er det så ille hos fastlege? Lite sted jeg bor på, ingen private gyn. her.
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 1. juli 2009 #6 Skrevet 1. juli 2009 Ikke for å skremme deg, men da jeg satt inn min andre hormonspiral hos legen, stakk han hele greia rett gjennom livmor under innsetting. Endte med syke smerter i en uke, den grodde fast i buken og jeg måtte operere den ut. Skulle være en kikkhullsoperasjon, men endte i et nytt keisersnitt pga blødninger under operasjonen. Snakket med pasientombudet og pas.skadeerstatningen i ettertid og fikk vite at dette skjer minst en gang i året hos fastleger. ( Oftere at kvinner må operere den ut av andre grunner enn perforering under innsetting ) Men, det skjer så og si aldri hos gynekolog, dette fordi gyn utfører alltid innv ul før innsetting, og ofte etter! Derfor anbefaler jeg gynekolog:-) Jeg visste jo ikke dette, men drar garantert aldri til lege igjen for slike utførelser. Er det langt til nærmeste sykehus da? Gynekolog der kanskje? Du trenger ikke gjøre som jeg sier da, vil bare anbefale deg:-)
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #7 Skrevet 1. juli 2009 iiiiiik, det hørtes, unskyld utrykket, forjævlig ut. Ikke langt til sykehus (type 5min. gange, hehe) Kan jeg få gjort det på et offentlig sykehus da? Legen min er ganske nyutdannet, så sikkert ikke den beste til å gjøre det (det er vel sikkert bedre med en erfaren allmenlege enn en som ikke har gjort det så mange ganger) Dessuten er det en mannlig lege. 6 ukers kontrollen var en sykt pinelig afære, så om jeg slipper å gjøre dette hos fastlege hadde det egentlig vært strålende...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå