NurseShark Skrevet 1. juli 2009 #1 Skrevet 1. juli 2009 Hei, Jeg er i uke 15, og gleder meg voldsomt til å kjenne liv. Har hørt man kan kjenne det alt fra uke 16. Hva er deres erfaringer? Når? Og Hvordan kjentes det først ut for dere? Spennende... Ventetiden er alltid så lang he he
strawbs Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 Jeg var kjempetreg! I uke 21 kjente jeg spark for første gang. Men mange som kjenner det MYE tidligere. Tror rundt uke 18-20 er ganske gjennomsnittelig for førstegangsfødende, men har venninner som har kjent det fra uke 14! Kos deg!
awenka84 Skrevet 1. juli 2009 #3 Skrevet 1. juli 2009 ifølge min jordmor er du helt normal strawbs.. JEg er imorgen akkurat 21 uker. og er usikker om jeg kjenner eller har kjent jenta i magen..
NurseShark Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. juli 2009 Oj, det virker veldig lenge til akkurat nå.. Man lager seg liksom små milepæler underveis og gleder seg til å kjenne liv. Jeg kommer vel til å innbille meg at jeg kjenner noe, selv om det bare er luft bare av ren forventning hehe. Hva synes dere da? er det rart å føle en alien der inne?
Juuuunibaby <3 Skrevet 1. juli 2009 #5 Skrevet 1. juli 2009 Godt å høre at det er mange som ikke kjenner noe før rundt da. Synes alle rundt meg har kjent eller kjenner fra uke 16. Jeg er nesten i uke 19 og har ikke kjent noe jeg kan si har vært babyen... Men jeg gleder meg som en unge til å kunne følge med den lille til daglig.
♥Innimor & guttaboys♥ Skrevet 1. juli 2009 #6 Skrevet 1. juli 2009 denne gangen har jeg kjent liv daglig siden uke 13, forrige svangerskap i uke 16
NurseShark Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 1. juli 2009 Men hvordan vet du hva du kjenner nå da? Man har jo så mye rare følelser rundt og i maven om dagen, hvordan identifiserer du at det er sprell fra dnen lille?
Gjest eelis+guttespire Skrevet 1. juli 2009 #8 Skrevet 1. juli 2009 Jeg skjønte at jeg kjente babyen da jeg var 17+2, og har kjent liv daglig etter det. Jeg hadde da kjent spark litt til og fra i et par uker uten å koble, hehe. Jeg skjønte at det var babyen fordi jeg kjente den samme "tingen" i magen flere ganger etter hverandre, og jeg klarte ikke å identifisere det som noe annet, som eks luft. Det kjentes helt annerledes ut enn jeg hadde trodd! Folk snakker liksom om fiskesprell og bobler som sprekker, men jeg kjente bestemt dytting fra inni magen. Jeg kunne kjenne det utenpå magen også, og det gjorde meg bare enda mer sikker på at det var babyen. Etter hvert ble dyttinga bare sterkere og sterkere, og nå i uke 24 er det rene Texas inni der til enhver tid :-))
Bolla74 Skrevet 2. juli 2009 #9 Skrevet 2. juli 2009 Jeg kjente liv ca i uke 18, og har kjent daglig liv etter det. Jeg er andregangs, men det er 7 år siden jeg fikk sønnen min så det er vel som å begynne på nytt igjen. Jeg kjente forresten liv på samme tid i mitt forrige svangerskap også. Kan fort forveksles med luft i magen, det bobler liksom. Etterhvert vil du kjenne tydeligere spark, og du er ikke i tvil om at det er babyen du kjenner. Jeg er nå i uke 25 og det hender han sparker så fælt så det nesten er ubehagelig. Men det er nå godt å kjenne at det er liv også da.
lillejenta2 Skrevet 2. juli 2009 #10 Skrevet 2. juli 2009 Hei Jeg kjente liv en gang i uke 18 og en gang i uke 19. Deretter daglig siden uke 20. Nå er jeg 27 uker og det er huskestue der inne nesten konstant. Bare å glede seg!
Galathea73 Skrevet 2. juli 2009 #11 Skrevet 2. juli 2009 Jeg har kjent liv fra ca 18-19 uker (er førstegangs), kjente først litt antydnig, som små kilende rytmiske kramper (leamus) i livmoren i starten, mannen min kjente dem utenpå magen også. Etter at jeg hadde vært på UL og sett hvordan hun sprella der inne så gikk det liksom opp et lys for meg - det måtte jo være babyen jeg kjente :-) Har kjent liv så og si hver dag etter uke 19. Det er SÅ moro - gled deg! Hos meg er hun mest aktiv rett etter at jeg har lagt meg om kvelden, så du kan kanskje begynne å kjenne etter da?
lille frø, mor til to Skrevet 2. juli 2009 #12 Skrevet 2. juli 2009 Jeg kjente for første gang denne uken. Uke 19. Satt på kino så skvatt jeg, og da sparket det i et kjør. Var ikke i tvil. I morgen er i uke 20. Jeg kjente sparkene på utsiden i går. Egentlig kjenner jeg bedre på utsiden enn innsiden.
Enitsirk79 Skrevet 2. juli 2009 #13 Skrevet 2. juli 2009 Forrige sv.skap kjente jeg "bobler" fra uke 15, så kjente jeg mer konkret liv i uke 16. I uke 18 fikk jeg tre harde spark etter hverandre. Er 14+5 nå og har ikke kjent noe ennå.
Gjest Skrevet 3. juli 2009 #14 Skrevet 3. juli 2009 Jeg og venninna mi ble gravide på samme dag:-) Man kunne allerede se babyen hennes sparke fra utsiden av magen i uke 17 og hun har kjent det helt fra uke 13. Nå er vi i uke 18 og jeg kjenner fortsatt ikke noe. Det rare er at på ultralyd har hennes baby vært veldig veldig rolig mens min har vært superaktiv. Og vi er ca like tynne. Igrunn veldig rart. Tydeligvis er det meste normalt.
Kari K. med to søte små Skrevet 3. juli 2009 #15 Skrevet 3. juli 2009 Jeg mener jeg kjente liv allerede i uke 10. Er førstegangs. Den samme følelsen har bare blitt forsterket. Jeg er nå i uke 22, og kjenner og ser tydelige spark. Når jeg var på ultralyd i uke 18 kjente jeg tydelige spark,fra ca uke 18 har jeg kjent liv daglig.
Snow78 Skrevet 3. juli 2009 #16 Skrevet 3. juli 2009 Jeg var 16+3 når jeg merket den lille første gang (riktignok skjønte jeg det ikke der og da). Merket kiling på magen, som om du har ett hårstrå som ligger direkte på huden din. Trodde jeg hadde fått ett hår i mammabuksa når jeg var på do... så jeg satt på kontoret og forsøkte å finne dette hårstrået... hehe først samme kveld slo det meg at den kunne vært den lille. Dagen etterpå var det 10 min periode med full aktivitet og myyye kiling, da var jeg ikke i tvil lenger det er babyen jeg kjenner. Mange sier at det er vibrering/bølger de kjenner, feks. bobler som sprekker. For meg har det aldri kjent slik ut. Det kjennes ut som ett hårstrå/fjær som blir forsiktig ført frem og tilbake på huden som gjør at det kiler noe vanvittig Bare kos. Har kjent liv siden dette (er i dag 17+2), men noen dager er det mye mindre aktivitet enn andre dager. Kan være at ikke all kiling er like tydellig slik at jeg oppdager det
RosaPinkPanter Skrevet 4. juli 2009 #17 Skrevet 4. juli 2009 Jeg kjenner masse romstering i megen nå, 15 uker på vei! (andregangs)
gledebarnet2 Skrevet 5. juli 2009 #18 Skrevet 5. juli 2009 Kjente det i går for 1.gang og er i uke 19. Først kjentes det som fjær over på magen, litt luft, veldig mild behagelig følelse. Så la jeg hendene på magen og ja- der var det skikkelig spark, flere ganger:) skvatt litt først men var så spent. Denne følelsen hadde jeg hatt ca 2 kvelder på rad uten å vite at det var sparking. Kun først når jeg la hendene på magen kjente jeg at det var ordentlig dunk dunk spark der;)
Fillekatta Skrevet 5. juli 2009 #19 Skrevet 5. juli 2009 Er førstegangsgravid og kjente tydelig spark første gang 18+5 som var dagen etter ultralyd. Mulig at jeg hadde kjent det før, men at UL gjorde at jeg skjønte at det virkelig var en unge som sparket? Ikke vet jeg. Kjente det første gang på utsiden når jeg var 20+4, og da lå jeg på ryggen.
spire<3<3 Skrevet 6. juli 2009 #20 Skrevet 6. juli 2009 Jeg har ikke kjent noenting, og er 20+2.. Men har vært på ufattelig mange ultralyder, så vet jo at det er liv der inne :-) Gleder meg til å kjenne det også :-)
mammatilen:) Skrevet 6. juli 2009 #21 Skrevet 6. juli 2009 Med morkaken i front måtte jeg vente til uke 21 + 3/4. "Her er det jo en halvmeter ned" som jordmor sa. Kremt, er klar over at jeg hadde lagt på meg, men... Kjente nitid etter flere ganger for dagen siden uke 16 til ingen nytte. Men koser meg nå med føttene og albuene til min lille gutt, som blir stille med en gang jeg prater og spreller når jeg er stille.
*silje* jente 09 Skrevet 8. juli 2009 #22 Skrevet 8. juli 2009 kjente små dunk alerede i uke 14 elr 15 husker ikke helt. er nå i uke 26 så kjenner MYE liv nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå