Gå til innhold

Presset mannen til giftemål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til alle dere her inne!

Har deres mann fridd helt av seg selv?

Eller er det deres kvinnelist / overtalelse som har endret deres syn på giftemål.

Har dere "presset" med at dere ikke vil ha barn før dere giftet dere eller brukt andre metoder for å bli fridd til eller er det noen her som ikke har nevnt giftemål med ett eneste ord før han gikk på sine knær???

Veldig nyskjerrig!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det ingen som tør å svare på om de har pest om giftemål eller om mannen fant dette på helt av seg selv? Hvordan var forløpet til det dere nå planlegger?

Skrevet

Ikke noe press, men ikke noe frieri heller.

Vi var begge sikre på at det var oss to og hadde lyst til å gifte oss, begynte å snakke om det, og vips så var det visst bestemt gitt, dato og alt ;-)

Skrevet

Jeg har vært gift 1 gang før....giftet meg som 21 åring og ble skilt for 5 år siden! Har vært sammen med sambo i 3 år ,og nå venter vi barn sammen. Jeg ønsker å gifte meg men han, men har bestemt meg for at det får bli helt opp til han om han vil fri.... Han vet jeg vil gifte meg, og kommer han med kommentarer den veien har jeg sagt at da får han fri:) Så ingen press her i gården.... Men må innrømme at jeg ble litt skuffa på bursdagen min en uke etter vi testa positivt, når jeg fikk en blomst istedet for en ring..... he he... men jeg "lider" i stillhet:)

Skrevet

Jeg tenker at i et godt forhold, så må man jo snakke sammen- dermed er det litt rart om et frieri skulle komme som en overraskelse; å gifte seg er jo noe man må være enige om- frieriet får eventuelt komme som en ekstra greie etterpå for de som føler at de har behov for det.

Hos oss var det en "demokratisk" avgjørelse av begge to, uten en, etter min mening, avlegs og "mannebestemmende" tradisjon med å fri; vi ville være gift, dermed må vi gifte oss:)

Skrevet

Da jeg møtte drømmemannen visste jeg tidlig at han ville jeg gifte meg med. Vi har fått 2 barn sammen og forlovet oss på min bursdag for 2 år siden. Vi har lenge snakket om at vi skulle ha giftet oss men det ble liksom ikke noe konkret. Ikke forde var usikre på om det var det vi ville men at et bryllup koster masse penger og vi har nettop bygget på huset og brukt masse penger der og. Likevell tok jeg sjeen i egne hender og fridde til min kjære på valentinesdagen i år med et frieri på rim. Han ble rørt og glad og vi bestemte oss for bryllupsdato samme kveld. Nå nærmer det seg veldig for vår dag 22 august;-)

Skrevet

vi patet jo om det,at vi kanskje skulle gifte oss,men at han fridde akkurat der han gjorde det kom helt uventet:)

selv om man veit det kommer til å skje en dag,så blir man overasket alikevel når det først skjer:P

Skrevet

Tror nokk ikke gubben kommer til å tørre å fri.... Jeg har kommentert flere ganger at jeg ikke er int i noe giftemål. Vi har vært sammen i 11år og ser ikke det store behovet. Eneste grunnen jeg kan finne er den juridiske grunnen :P

Skrevet

fridde til mannen min jeg, så tok han selv avgjørelsen om å si ja.

Skrevet

Denne tråden likte jeg, bare synd så¨få svarer. Jeg kan fortelle om de jeg vet om da,...

To venninner diskuterte bryllup og frieri åpent med samboerne, det ene paret valgte dato og så "valgte" han å fri en uke etter...(for å gjøre det "riktig"?). Det andre paret var enige om at det skulle forlove seg, men at han skulle fri uten at hun visste når. Han valgte å fri på en dato som betydde noe for de (-og hun "lot" vel som om det var uventet).

Utrolig uromantisk begge greier....

Min tredje venninne maste på mannen i flere år (6-7år) før han fridde. Da ble hun sur fordi han "gjorde det feil".....

Selv håper jeg at jeg ikke blir fridd til, da jeg ikke ønsker å være (offisielt) forlovet. Bryllup på tinghuset uten stæsj og ståk, ja takk!

Skrevet

Vi hadde vært sammen i ca to år og såvidt snakket om å gifte oss, men det passet litt dårlig med økonomien så vi bestemte oss for å vente noen år til. Da fant jeg ut at det var skuddår, bestemte meg for å drite i økonomien, og fridde på favoritt baren vår. Bryllupet ble perfekt (også takket være snille foreldre)og nå har vi vært gift i fire år!

Skrevet

Jeg ble overrasket med et romantisk frieri : ) Han var nok ganske sikker paa at svaret kom til aa bli ja, men han var likevel supernervos... Det var veldig koselig og overraskende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...