Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #1 Skrevet 1. juli 2009 Er det noen "regler" for hvem, hvordan etc som skriver minneord i avisa? Jeg har lyst til å skrive et lite minneord til bestefar i avisa, men er så usikker.... Noen som vet??
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 Når det er bestefaren din er det bare å skrive. Tror ikke det er noen regler men det burde vært det. For en liten stund siden døde en liten gutt jeg vet om og fjerne venner av familien skrev et langt innlegg. Moren ble rasende da hun så det. Er man fjerne bekjente bør enn forhøre seg med pårørende, men i ditt tilfelle er du jo nærmeste pårørende. Kondulerer..
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #3 Skrevet 1. juli 2009 Takk. jo, men bør jeg spørre Bestemor eller barna til bestefar om lov liksom?? Jeg har bare lyst til å uttrykke min sorg skriftlig, for er kanskje ikke like flink med ord muntlig..
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 Jeg synes ikke du må det, men om du gjør det er det jo greit det også. Det er nok noe bestemor vil sette pris på.
blond Skrevet 1. juli 2009 #5 Skrevet 1. juli 2009 Jeg ville nok spurt bestemor om det var greit for henne at det stod på trykk. Hvis det ikke er det kan du gi det bare til henne. En fin tanke!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #6 Skrevet 2. juli 2009 Jeg skrev minneord da bestemor døde, langt og emosjonelt og personlig. Men hun var min siste gjenlevende besteforelder, så jeg hadde liksom ingen å spørre. Bare sa til mamma at jeg hadde lyst og det satte hun pris på. Mamma sier hun har lest det så mange ganger og dte har hjulpet henne gjennom det første året etterpå og sorgen, for jeg beskrev alle de fine sidene henens så bra. Synes du skal gjøre det, viser at du setter pris på den han var
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #7 Skrevet 2. juli 2009 Jeg skrev minneord om en kollega som og var kontaktsykepleieren min. Han døde mange år etter vi jobba sammen. I ettertid oppsøkte broren hans meg og fortalte at de satte veldig stor pris på at jeg hadde skrevet og satt i avisa. Det var godt for både han og mora.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå