Gå til innhold

2 tette,noen med positive erfaringer???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er snart 10 mnd...

Jeg er nå gravid på ny...IKKE PLANLAGT!!

Er 4 uker og 3 dager på vei å aner ikke hva jeg skal gjøre...

Jeg er kjempeglad,men veldig forvirret å vet ikke helt om jeg er klar for dette. Har hatt en syk jente som har gjort at jeg har måttet fullammet en del som sikkert har gjort EL min litt gal.

Det blir 18 mnd mellom de 2...Mannen min er kjempeglad..

Leiligheten vår har vært til salgs i over 6 mnd men ingen har kjøpt den ennå. Har bare 2 soverom å aner ikke om vi kommer til å få selge til neste kommer.

Har fått barnehageplass fra 24.august,jeg skal etter forholdene begynne å jobbe igjen i august...

Hvordan skal det gå med jobben min? kan jeg få sparken siden jeg tar 2 graviditeter på rappen? (skal man helst jobbe noe mellom 2 svangerskap?)

Hvordan skal jeg klare et svangerskap med en liten jente som er veldig mammadalt uten å kunne forklare henne hvorfor jeg ikke kan bære henne å dulle like mye med henne etter fødselen???

Noen med samme erfaringer her inne???

Prøver for all del å tenke positivt..

Hun får et søsken,jeg får mer sjanse til å jobbe lengre etter nr.2, fortere ferdig med bleieperioder...

Men er jeg...ikke minst VI...klar for dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare ett lite tips;

Sjekk ut Pseudotvillinger-forumet på DinBaby.

:)

Skrevet

hei..

j har to tette. jenta vår var 6 mnd da j fant ut at j var gravid igjen.

satt og gren mye, men nå angrer j ikke noe på d.

dem har så mye glede av hverandre. d er 15 mnd mellom dem. d er gutt j fikk da. krangler litt nå, men d gjør alle søsken. nå er dem 7 og snart 6 år.

nå er j gravid med nr 4 og j gleder meg masse.

trodde hu skulle bli kjempe sjalu da bror kom. men j merka nesten ikke noe til d. bare hu fikk ha med seg babyen sin da hu kom på besøk på sykehuset. så var alt bare bra.

lykke til. dette går nok bra skal du se..

Skrevet

Hei

Jeg har 14 mnd mellom de to minste våre og er nå gravid igjen. Det blir 18 mnd mellom siste og den i magen. Går bare fint skal jeg si deg. De eldste er også tette. Ca 18 mnd mellom dem også.

De har sånn glede av hverandre!! Litt tøft mens de er små, men det bedrer seg fort.

Angrer ikke ett sekund på att jeg har fått/får de tett.

Ikke mye fritid for oss selv, men det er vi innstilt på! Tar det igjen når de blir større. :)

Det kommer til å gå kjempefint skal du se.

Gratulerer så mye og lykke til!

Skrevet

jeg har ei jente på 2, en gutt på 5 mnd, og 6 uker på vei med nr 3. jeg lurer også litt på hvordan dette skal gå..

Skrevet

Takk for fine svar...

Jeg sliter bare litt med å akseptere dette...Siden det ikke er planlagt!

Føler jeg mister kontrollen.

Håper bare jeg har like mye tid å omsorg for begge 2 når dem er født.

Jeg føler bare jeg ødelegger for gullet mitt nå...

Skrevet

Heihei

Gratulerer me baby i magen:)

Jeg har 2 tett..en gutt på 4 og en jente på 3..er 15 mnd mellom dem.

Når jeg var gravid me jenta mi ble det slutt mellom meg og barnefar(heldigvis)og jeg måtte klare meg aleine me mine 2 små.

Så ikke noe lys i tunnelen men det gikk veldig fint

Nå er de som sagt 3 og 4 og leker veldig godt sammen og er veldig glade i hverandre

Jeg venter mitt 3 barn me verdens beste kjæreste som jeg ble sammen me når jenta mi var 13 mnd.Han er verdens beste pappa til mine små og kommer til å bli en veldig god pappa til det barnet som kommer!

Ting går ikke alltid etter planen men man må bare gjøre det beste ut av det!

Håper alt ordner seg for dere..

Klem

Skrevet

Jeg vet innerst inne at alt ordner seg..Mannen min er verdens beste pappa å gleder seg vilt til å få en til! Han roer meg å kommer med positive ting hele tiden om hvorfor det er best at vi får 2 tette..

Jenta vår nå har sovet hele natten på eget rom siden hun var 3 uker gammel..Hun har ikke stått opp for 12 om formiddagen å leker selv på gulvet mange timer daglig..Hun smiler,flirer å er NULL problem å være mamma for..Hun ammer ennå å tar ikke flaske å ikke smokk(har prøvd siden hun var født,men NEI)

Om nr.2 blir like snill skal jeg ikke klage...

Vi har hele familien rundt oss som vil hjelpe å som vil passe hele tiden..

Jeg har ikke lånt vekk Charlotte mer enn 4 timer på en dag siden hun var født.Har rett å slett ikke hatt behovet.

Jeg har hatt verdens letteste svangerskap,null problemer å hadde en veldig lett fødsel...

Vi håper på å få selge leiligheten iløpet av sommeren for å få oss noe større med 4 soverom slik at vi får barna på forskjellige rom.

Charlotte skal i barnehagen om alt går etter planen å jeg vil jobbe i 2-3 mnd før jeg går ut i permisjon igjen om jobben tillater det.

Jeg aner ikke hvordan sjefen min reagerer på dette å håper jeg ikke blir sparket om jeg sier ifra.

Skrevet

Så bra at dere er mer positivt innstilt nå :)

Å i Norge er det ikke lov å gi noen sparken pga svangerskap og svangerskapspermisjon. De må følge norsk lov, enkelt og greit. Men jeg skjønner jo at du syns det er ekkelt å komme tilbake etter ett år for så og bli borte igjen etter bare noen måneder. Men slik er nå tingenes tilstand. Du og mannen kan jo eventuelt dele på permisjonen denne gangen.

Men snakk med sjefen din, få det ut slik at du slipper og tenke mer på det og bekymre deg for hva han kommer til å gjøre.

Det ordner seg for snille piker :)

Skrevet

Vi får to tette vi og. Snuppa er snart 11mnd og jeg er 12uker på vei nå. Har akkurat begynt å jobbe etter permisjonen og fortalte til sjefen første dagen jeg begynte i jobb. Og han syntes det var bare flott :)) Så jeg begynte i juli og skal gå ut i permisjon igjen i desember...Det blir fint!!!

Gratulerer så mye med nurket ;)

Skrevet

Vi har ei født i juli 07, en gutt født i november 08 og har termin med nr 3 i februar 2010. De 2 eldste har allerede mye glede av hverandre:o) jeg har begge 2 hjemme.

Skrevet

Jeg har 4 barn, 15.12 år og de små er 1 og 2 dvs det er 13 mnd og 13 dager mellom de,nå har jeg termin i januar altså vil det bli ca 1,5 år mellom minsten og denne som kommer..Jeg er hjemme på dagtid med begge og jobber noen kveldsvakter i uken og helger :) fungere kjempe fint...De har ett utrolig fint forhold til hverandre og er stadig under utvikling:) de er rett og slett morsomme:) Er veldig travelt men det går faktisk veldig fint...

Gled deg du :)

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...