Gå til innhold

Er du under 160 med skostr 35/36??? se her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det ikke sikkert du kan føde normalt.

Muligheter bekkenet er for lite for vanlig fødsel og du må ta keisersnitt..

Dettte var det ei venninne som fortalte meg.

Har legen deres/jordmor en eller annen fortalt dette til dere????

Svar mottas med takk;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Tror man skal ta alt man får høre fra venninner med en klype salt:)

Det er nok like individuelt for oss med ikke alt for lange ben som for andre.

Selv er jeg 158 cm, 53 kg, 35 i sko og har født en stor gutt på helt normal måte:) Han var 52 cm og 3900 g.

Slikt blir vurdert av jordmor/ lege, og du får garantert beskjed om du må ta keisersnitt;)

Skrevet

det tror jeg ikke noe på. det finnes ikke et eneste kvinnfolk over 159 cm i min familie, sko str alt fra 34 til 36, og alle har født på normal måte. hun ene har til og med føst syv (ja, syv!) barn på normal måte. vel, det har vært to ks, men det har vært pga seteleie, og til sammen sikkert 30 normale fødser. er selv 158, str 35 i sko, og har ikke hørt noe om dette hos lege/jm

Skrevet

heldigvis og takk og pris for innlegg fra dere.

JEg holdt på å svime av når jeg hørte det. Ble livredd. Tenkte at jeg ikke har noe lyst å ta keisersnitt. og tanken på planlagt er helt forferdelig.

Er livredd for fødselen i utgangspuktet.

Takk takk:)

For jeg er 156 og str 35 i sko.

Skrevet

Min mor er 162 med skostr. 37/38. Hun var for smal i bekkenet til normal fødsel og har tatt ut alle fire med keisersnitt. Alle i løpet av 80-tallet, men vet ikke om akkurat dette har forandret seg så mye?

Selv er jeg 167 med smale hofter, så er litt redd jeg havner i samme kategori (uavhengig av skostørrelse). Hadde 1. kontroll hos legen på mandag (11+5 i dag), men tenkte ikke over å spørre om dette. Temaet kommer vel til å dukke opp etter hvert hvis det skulle være et problem...

Skrevet

Søsteren min er 160 med str 35. Hun fødte normalt og raskt... Er nok veldig individuelt. De kan ta ultralyd av bekken + baby for å vite bedre...

Lykke til!

Skrevet

når kan en ta denne ultralyden av bekken og baby??

Skrevet

Bestemora mi er knapt 150 og kan ikke tenke meg hun har mer enn 35 i sko og hun fødte Pappa hjemme på kjøkkenet. En gutt på over 6 KG ! Au! si æ bare :)

Skrevet

Mormor er såvidt over 150 høy og bruker 34/35 i sko.

Hun har født 8 barn...

Tror ikke teorien til venninna di stemmer helt.

Skrevet

Tror jeg ingenting på :) Jeg er 158 med skostr 35/36 og mine barn var ca.3500 og 4500, helt vanlig fødsel på begge to :)

Skrevet

Jeg er 152 høy (bruker 35 i sko, uten at jeg tror det har noen betydning). Jeg er også spent på om jeg får fø normalt. Jordmor ga bare beskjed på første kontroll om at hun skrev at det skulle gjøres en bekkenvurdering på rekvisisjonen som ble sendt til sykehuset, og så fikk jeg se. Det var en viss mulighet for at de kom til å bestemme at det ble keisersnitt, men det ville UL vise visstnok. Håper på vaginal fødsel jeg, men viser det seg at det medfører stor fare for skade på meg eller babyen er det vel uansett bedre med KS.

Skrevet

Husker Jordmor nevnte dette da jeg skulle ha førstemann, men er visst sjeldent noe problem. Jeg er 155, og bruker 36 i sko, og har født to barn uten komplikasjoner. Bor i Finnmark, og her er mange små damer, men ingen jeg kjenner har måttet ta keisersnitt pga. smalt bekken. Lurt likevel at de måler, så slipper man å bekymre seg. Bedre med planlagt keisersnitt enn mislykket fødsel, og så keisersnitt likevel..

Skrevet

Da ville store deler av den asiatiske delen av verden slite, mange jenter der er små, men det ser ut som det går bra alikevel.

Men er du veldig liten av vekst og har en VELDIG stor mann, da bør nok barnet måles ekstra nøye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...