Gå til innhold

Graviditet og røyking


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid. Er veldig glad for dette.. Forrige svangerskap sluttet jeg på dagen jeg fikk positiv test. Er 5 uker i dag.

 

Jeg fant det ut veldig tidlig denne gangen og synes det er vanskeligere å slutte nå,.. Forstår ikke hvorfor heller..

 

Solen skinner, vi sitter mye ute og kveldene er herlige på terrassen.

 

Jeg lager meg idiotiske grunner som om t jeg er så kort på vei at det ikke betyr noe osv.

 

Jeg MÅ slutte.. Jeg er virkelig i mot røyking og graviditet!!!

 

Kjeft litt på meg, vær så snill!!! Dere pleier å være gode til det!! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle jeg kjefte på deg? Hvis du ikke er glad nok i barnet ditt til å slutte på flygende flekken kan du ikke vente at jeg bryr meg mere om barne ditt en du selv gjør...

Skrevet

Skjønner ikke problemet, ungen kommer vel før dine egne behov? Har ei søster som nå er gravid og røyker, hun sier hun skal slutte, men nå er hun halvveis i svangerskapet og røyker som aldri før. Har lyst til å vri halsen om på henne. Ingen som sitter å blåser røyk på et nyfødt spebarn, men å utsette det for røyk i mors liv skal liksom ikke være så nøye? Fysj!!

Skrevet

dette er en fullstendig usaklig kommentar Miss Misantrop.

frekk og usmakelig. hjelper ingen med å stumpe røyken med å slenge med kjeften om at da er de ikke glade nok i babyen sin.

 

 

 

Skrevet

Vist du virkelig vil slutte å røyke, så klarer du det! Men du må innstille deg sikkelig for det! Om du ikke får det til, så vil du ikke få det til heller.

Jeg har selv røkt, i flere år fakitsk, men sluttet fordi jeg ville det, hadde prøvd før det, og da var jeg ikke sikkelig innstilt og fikk det ikke til.

Det er ikke bare barnet ditt du skader, du skader deg selv også! Du vil føle deg så mye bedre når røyken er stumpet :)

 

Lykke til!! :)

Skrevet

du kommer nok til å få MYE kjeft her for denne tråden,bare vent litt du ;)

Skrevet

jeg vil ønske deg lykke til =)

 

Jeg greide å slutte, da burde alle andre klare det også tenker jeg.

 

Du får trøste deg med at bare du har BESTEMT deg, så går det som en lek :) Virkelig !! Og det tror jeg du vet også, du vil bare kose deg med røyken bittelitt til.. men nææh, det er ikke så lurt vet du :)

 

Kom igjen nå ! Detta greier du !

Skrevet

gå over til snus, det reddet meg;) Legen sa at noe av nikotinet gikk over til babyen, men dette var så lite at det ikke utgjorde ubehag eller skade på babyen:) Og siden man ikke får i seg karbonmonoksid og blåsyre (og alle andre giftstoffer en har i røyk) så blir ikke morkaken svekket;)

 

Så det er ihvertfall min "quik fix" ;)

 

p.s: Snus er mye lettere å trappe ned/bruke lite av enn røyk;)

Skrevet

Hvorfor begynte du igjen? Da hadde du jo sluppet å gå igjennom det en gang til.

Skrevet

HI her..

 

Takk for tilbakemeldingene..

 

Hadde virkelig trodd jeg skulle fått mer pes..:-)

 

Veel, jeg har hatt min første røykfrie dag i dag.. Og det føles godt.. Er blitt så forkjølet at jeg ikke hadde orket å røyke likevel.

 

Så nå er det stopp..Håper jeg..

 

Og til deg som spør hvorfor jeg begynte igjen?? Fordi jeg er en idiot!!! Holdt meg uten røyk i to hele år før jeg begynte med en festrøyk i ny og ne.. Så ble det oftere og oftere. Så måtte jeg til slutt innse at jeg var begynt å røyke igjen..

 

Røkte aldri på dagtid men hver eneste kveld etter at de små var i seng, var det "fritid" for mammen.. Ut på terrassen med pc eller en bok og noen røyk.. Syns det er herlig!!

 

Men nå er det stopp!

Skrevet

Bra. Det er ditt barn og ditt ansvar. Hva en gjeng anonyme berter mener om saken kan du ikke leve livet ditt etter. Glad for å høre at du nå skal sette barne før dine umiddelbare lyster.

Skrevet

Dette klarer du, det er jeg sikkert på :-)

 

Når du begynner å lage unnskyldninger i hodet ditt, så skynt deg å lage motargumentasjoner.

 

"det er så tidlig at det skader neppe" -> "men jo tidligere jeg slutter jo bedre er det og det blir sikkert ikke noe lettere å slutte senere"

 

"bare en røyk til, så er det slutt" -> "men hva skal den ene røyken være godt for da? om ti minutter er den røkt og jeg får jo bare lyst på en ny senere likevel, nei like greit å vente noen minutter, så går lysten over"

 

Og bestem deg for at det er slutt, ikke tvil på om du klarer det. Klart du klarer det! Lykke til!

Skrevet

Så bra! Du er fra i dag av en ikke-røyker!

Skrevet

Nå ville jo hi ha kjeft da, mortbgjengen.

Skrevet

min mamma rökte när hon väntade mig.. idag är jag allergisk mot det mesta.. :/ Har astma klarar inte av rökdoft. Allergiskt mot mjölk, mjöl, äpplen, körsbärs, morötter, nickel.. ja det mesta. Så om du vill röka och få ett allergiskt barn, så varsågod och rök på du...

Skrevet

mamma røyka ikke (ikke far heller) og jeg er allergisk mot dyr, gress, og bjørkepollen, ikke tåler jeg egg og skalldyr heller.....

 

Hva gjorde mamma feil???

 

 

Skrevet

jag menar inte att alla som allergiska beror på att deras föräldrar röker, men det är faktiskt bevisat att rökning leder till många allergier hos barn.

Skrevet

Anonym 14:27 du kan ju starta en ny tråd om det, vem vet du kanske får svar.. :D

 

 

Skrevet

kan føre til/ øker risikoen, men ikke slik at alle får det fordet....

 

 

Skrevet

okey så då är det värt risken att chansa???

 

Skrevet

kjeft ja, men den kommentaren om at den som røyker ikke er glad i barnet sitt etc, er en gjenganger i innlegga mot røyking i svangerskapet og den syns jeg er for usmakelig.

 

 

Skrevet

nei, men skal man debatere er det jo viktig at det man sier er riktig, ikke komme med påstander som ikke stemmer.

 

hadde det vært påvist at røyk garantert førte til sykdom, etc trur jeg faktisk alle hadde sluttet å røyke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...