Gå til innhold

Min fødselshistorie..Positiv


skilt

Anbefalte innlegg

For de som gidder å lese da :)

 

Lørdagskvelden da meg og sambo gikk å øa oss var jeg så full av hormoner, rett og slett drittsur, og lei siden jeg var 2(!) dager på overtid! Gråt meg i søvn mens jeg tenkte at jenta aldri kom til å komme ut av seg selv..

 

Sovna endelig for natta, og våkna rundt halv 7 av at jeg måtte på do. Kjente fortsatt ingenting, og tenkte jaja, 3 dagen på overtid! Plutselig 07.10 fikk jeg ett skikkelig tak. Det var garantert ingen kynner, tenkte jeg, og noterte derfor tidspunktet.

Den neste halvtimen hadde jeg tre rier, og begynte kanskje og få mistanke om at dette kunne være noe, men ville ikke håpe for mye. Det tok ikke lenge for de kom med 6, også 5 minutts mellomrom, og da kl var 8.30 sa jeg sambo måtte ringe føden, for vi måtte inn på sjekk. Kom inn sa de, siden min forrige fødsel var på rett under 5 timer.

 

Vi måtte pakke litt i bagen, og samtidig avlevere lillemann til mormor og bestefar, så klokka ble 9.20 før vi satte oss ibilen. IKKE den mest behagelige bilturen jeg har vært med på, og riene kom nå med 3 og 4 minutts mellomrom.

 

Vel inne på føden kl.9.50 ble jeg hevet inn på mottak, med CTG, og riene var sterke, og kom med mellomrom på 2 minutt. Etter 20 minutt med registrering ga jeg sambo klar beskjed over at jeg ikke klarte å legge der lenger.

Etter en liten stund kom da jordmor og frigjorde meg, og kl kvart over 10 fikk vi fødestue!! Jeg hoppet oppi badekaret med lystgassen med en gang, og kom til himmelriket!!!! I badekaret kjente jeg trykketrang, og plingte på jordmora... 7 cm åpning konstaterte hun, og gikk igjen. Det varte ikke lenge før jeg måtte be sambo plinge på ny, for pressetrangen ble sterkere. Da hun kom og sjekket for andre gang, sa hun til min store forskrekkelse, Ja, her står hodet, værsågod og press! Klatret utav badekaret og oppi senga, og etter 4 pressrier var Selina ute akkurat kl.11.00 :-)

 

Veldig kjapp fødsel, og helt fantastisk å være i badekar den lille stunden jeg hadde mulighet! Nå koser vi oss hjemme med ny hverdag og nye utfordringer som 2 barns familie :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye!

Jeg hadde termin den 29.juni og venter utålmodig. Er vel snart alene igjen her inne... Kos deg i massevis!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en kjempefin fødsel! Gratulerer!! Brummelisa: Du er ikke den eneste... Termin 28. Og ingen baby enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye med deres prinsesse,det var godt å høre at det kan starte sånn plutselig om morningen:-) Jeg er på 4 dagen over og blir lei meg hver morning jeg våkner og tenker ikke i natt heller,ja ja en dag til.

Jeg fikk 2 dager før termin sist gang så var ikke helt forberedt på å gå over tiden men det kan umulig være lenge igjen. Hørtes ut som du hadde en veldig fin fødsel,jeg har lagt inn bestilling på en slik jeg også.

Kos deg masse som 2-barns mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...