Gå til innhold

Blitt ruger på to flotte 4-delte egg:o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I tillegg fikk vi 3 egg på frys som alle var 4-delte og som ble fryst i to strå. Deilig å vite at jeg har fryseegg, men håper selvsagt at jeg slipper å bruke de nå og at jeg kan spare de til evt søskenforsøk:P

Så da er det bare å ruge så godt jeg kan og håpe at det er denne gangen vi skal lykkes! Føler meg positiv nå, men vet av erfaring at andre uka er værst ettersom testdagen nærmer seg... Aldri fått mensen før test, har kommet 1-3 dager etterpå. Tenkt litt på om jeg skal teste noen dager før med hjemmetest, men tør som regel ikke teste før jeg må...;-) Ellers spurte jeg legen i dag om jeg kunne få Prednisolon ved et evt fryseforsøk hvis dette forsøket mislykkes. Han virket ikke helt negativ til det, men sa at det var noe de ikke hadde brukt på Riksen før og at han derfor ikke kunne gi meg det. Han ga meg tlf nr til klinikksjefen og sa jeg kunne prøve å ringe henne og spørre. Så er jo verdt et forsøk hvis det skulle bli nødvendig ihvertfall:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer som ruger! Min fantastiske ivf-sønn var min første 4-celle. På senere forsøk har jeg fått 3celler og 7celler som ikke har blitt noe av. Ruger på nok en 4celle nå og er aspeløv av spenning ettersom testdag nærmer seg...

Lykke til med dine 2!

Skrevet

Grattis, dette var flott. Og i det hele tatt at de er på gli når det gjelder progesteron, ikke værst.... Gir meg håp om at jeg kanskje kan få blodfortynnende neste gang.

Skrevet

Håper dette er gulleggene ja:o) Når skal du teste da? Stemmer det at du er hos Hausken nå? Fornøyd? Tror vi kommer til å velge de dersom vi må over i det private, selv om vi bor på østlandet. Masse lykke til med testing! Krysser fingrene for at den blir positiv:o)

Skrevet

Ja, dette er et Hausken-forsøk. Å komme dit fra Ullevål var som å komme fra mekanisk bilvaskeprogram til individuell tilpasset håndvask. Veldig positiv opplevelse. Hvis jeg skal trekke frem 2 hovedforskjeller må det være for-samtalen + undersøkelsen i forkant, som var en lengrevarende seanse med gjennomgang av alt som kunne skyldes mine mislykkede forsøk. Det andre er tilgjengeligheten - her kan man ringe og spørre om ting! Stort og smått, bekymringer eller annet - de tar telefonen, husker deg, sjekker ut og ringer tilbake.

Men det er lang reisevei og blir ekstra dyrt med opphold og fly. Jeg har ett forsøk på Ullevål til høsten, deretter blir det Aleris, tror jeg.

Men nå skal jeg først teste lørdag, RD10, og igjen tirsdag om jeg ikke har fått mensen. Kjenner jeg blir kvalm og uvel bare jeg tenker på det...

Skrevet

Søskenhåp for Edvart: synes du burde prøve blodfortynnende neste gang ja! Du vet jo at du kan bli gravid + at du får bra med egg når du i tillegg får på frys. Du ble jo gravid nå, så tenker absolutt at blodfortynnende kan være noe for deg neste gang. Dersom Riksen ikke vil gi deg blodfortynnende, kan du kanskje høre med fastlegen din? Tenker ihvertfall jeg å gjøre. Går ikke dette forsøket heller, føler jeg at jeg må prøve noe nytt. Lykke til!

Skrevet

Sarah70: høres ut som Riksen og Ullevål er ganske likt. De grunnene du nevner er grunnen til at jeg evt kommer til å prøve Hausken. Tror dette med individuell behandling er veldig viktig for å lykkes, spesielt hvis man har hatt flere negative forsøk. Det med tilgjengelighet er jo også et kjempestort pluss! Etter flere forsøk nå, merker jeg at jeg har flere spørsmål, men opplever å ikke få svar på de + at jeg gjerne skulle hatt mer detaljert informasjon rundt forsøket. Skjønner godt hvordan du har det i forhold til testing. Er så nervepirrende! Krysser fingrene for positiv test både lørdag og tirsdag:o) Lykke, lykke til!

Skrevet

Bedre kunne det ikke bli, Lie79! Å få bare 4-delte egg deriblant 3 perfekte på frys er bare helt fantastisk! Jeg er sikker på at det blir barn på disse flotte eggene! Ta det med ro, gå turer og hold deg i aktivitet! Det bedrer blodforsyningen til livmoren. Drikk rikelig i varmen og kos deg! Denne gangen skal du lykkes, ikke sant? ;-))

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Gratulerer som ruger på 2 egg :-)

Blir spennende å se da om du blir 2-barnsmor kanskje på dette forsøket ;-)

Masse lykke til med rugingen!

Skrevet

Så flott med to egg inn og 3 til frysing!!! Håper den positive følelsen holder seg fram til test, men kjenner meg godt igjen i å miste alt håp de siste dagene. For en terror de siste to-tre dagene er, spes det siste døgnet! Vi hadde faktisk også begynt å snakke om å prøve et privatforsøk til høsten, føler at jeg trenger å bli behandlet litt mer som et menneske oppi alt dette her, ikke bare som en defekt organisme... Men så slapp jeg å tenke mer på det akkurat nå, og det er jeg lykkelig takknemlig for. Håper Lie79 og dere andre treffer med gullegget denne gangen!

Skrevet

2barnsmor-2010?: Veldig fornøyd nå ja:o) Håper du har rett og at det er vår tur denne gangen! Drikker mye vann + at jeg går en liten tur, støvsuger el.l etter at jeg har tatt crinonen. I tillegg er jeg veldig obs på hva jeg spiser pga matintoleranse. Har ikke vært like påpasselig ved de andre forsøkene, så håper det gir positiv uttelling!

Bjørnen Collargol: Takk for lykkeønskninger:o) Trenger det nå! Kommer til å bli overlykkelig hvis jeg er så heldig at jeg får 2, men litt skummelt også;-)

bobbygirl: kjenner til spenningen de siste dagene før test ja! Terror er et godt uttrykk for å beskrive det! Supert at du slapp flere forsøk nå, håper jeg også slipper det. Kan bare tenke meg hvor fantastisk følelse det må være å få positiv test! Lykke til videre med spiren(e) din(e). Er vel ikke så lenge til du skal på UL? Spennende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...