Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #1 Skrevet 1. juli 2009 Skal skrive dem inn i kirkeprogrammet, men finner dem ikke!?!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 Enkelte finnes på nett, bare å google nr eller tittel..
4skatter Skrevet 3. juli 2009 #4 Skrevet 3. juli 2009 Noen som har bibel her og kan kopiere eller skrive teksten fra Korinterbrev 13, kap 1-13? Jeg har desverre ikke bibel...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. juli 2009 #5 Skrevet 3. juli 2009 jeg har hvis jeg taler i menneskers og englers tunger men ikke har kjærlighet, er jeg blitt et klingende messingstykke eller en larmerende cymbal og hvis jeg har den gave å profetere og er kjent med alle de hellige hemmeligheter og all kunnskap og hvis jeg har all tro, så jeg kan flytte fjell, men ikke har kjærlighet, da er jeg intet. og hvis jeg gir alt det jeg eier, for å gi andre mat, og hvis jeg overgir mitt legeme for å kunne rose meg, men ikke har kjærlighet da ggner det meg ikke i det hele tatt. kjærlighet er langmodig og vennlig. kjærligheten er ikke skunnsyk, den skryter ikke, blir ikke oppblåst, oppfører seg ikke usømmerlig, søker ikke sine egene interesser, blir ikke opphisset. den holder ikke regnskap med krenkelsen. den gleder seg ikke over urettferdighet, men gleder seg ved sannheten. den tåler alt, tror alt, håper alt, utholder alt. kjærligheten faller aldri bort. men enten det er gaver til å profetere, såskal de bli avskaffet; eller det er tunger, så skal de opphøre; eller det er kunnskap, så skal den bli avskaffet. for vår kunnskap er stykkevis, og vi profeterer stykkevis, men når det som er fullstendig, kommer, skal det som er stykevis, bli avskaffet. da jeg var barn, pleide jeg å tale som et barn, å tenke som et barn, å resonnere som et barn; men nå som jeg har blitt mann, har jeg avlagt de trekk som hører barnet til, for nå ser vi i uklare konturer ved hjelp av et metallspeil, men da skal det være ansikt til ansikt. nå kjenner jeg stykkvis, men da skal jeg kjenne fult ut, liksom jeg også fult ut er kent men nå forblir tro, håp og kjærlighet --- disse tre; men den størte av disse er kjærligheten.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. juli 2009 #6 Skrevet 3. juli 2009 ggner = gagner skunnsyk = skinnsyk
4skatter Skrevet 3. juli 2009 #7 Skrevet 3. juli 2009 Tusen takk, begynner den slik? Er det noe mer man må si før eller etter salmen?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. juli 2009 #8 Skrevet 3. juli 2009 i min bibel står den sånn. men jeg har den typen der gud blir kaldt med navn. så kanskje den står litt andeledes i den som den norske statkirke bruker? i tilfellet tviler jeg på at det er store forskjellene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå