Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir dere mer amorøse i varmen? Mange synes ferier er strevsomme, men jeg synes egentlig det er herlig jeg. Familien får en annen måte å leve sammen på, og det er spennende og fint.

Mannen min blir brunere, mer avslappet, morsommere, deiligere og ja, jeg blir definitvt mer amorøs ;)))))

Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nok helt enig med deg. Ferie for meg forbinder jeg heller ikke med stress og krangling.. Tror det skjer når folk har for høye forventninger til hva ferien skal gi dem.. Og ikke skjønner at de må gjøre noe selv for å få det slik.

Ja så jeg er som deg og dere, bortsett fra mannen min ikke blir noe særlig brunere i noen grad hehe.. heller mer rød og fortsatt like hvit, selv om jeg ser veldig tydelig skille på ham selv da..hihi;) Like deilig for det:)

Men bare sånn på slutten.. bruker du ordet amorøs i din daglitale? Det er ord jeg aldri har brukt på min dialekt, og aldri nok hadde kommet på og bruke heller.. Ikke ment som kritikk altså, bare nysgjerrig. Syntes det er intressant med språk, og det sier gansge mye om hvor forskjellige vi er/kan være. Og hvor fort det kan bli misforståelser.

Skrevet

Jeg bruker nok ikke det ordet daglig ;)))) men det finnes der, og jeg bruker det. Min dialekt er vanlig Østlandsdialekt, type Oslo men uten den tynne l'en.

Enig i at språk er spennende, jeg prøver å variere ordforrådet. Jeg liker nok ord!

Skrevet

Amorøs, nei, kan vel ikke si det. Ordet bruker jeg aldri, synes det tilhører litteratur. Morsomt å se at det blir brukt, hehe!

Romantikk og sex har mer med overskudd og ro å gjøre enn varme og ferie, er ikke akkurat det som opptar meg når hjernen er marinert i sløvhet..

Skrevet

Er det ikke overskudd og ro i ferien?

Hos oss er det masse romantikk og sex i ferien (dersom vi får litt tid og et rom alene så blir det sex, da.....)

Jeg synes amorøs er et nydelig ord, jeg..... alt som ligger i det ordet. Lidenskap, begjær, romantikk, elsk, nyt.....

:)))))

Solstikk, jeg....? ;))))))

Skrevet

hehe godt dere koser dere..:)

Jeg har vært med østlandsfolk i helgen, og merker jo da hvor store språkforskjeller det er på oss. Jeg snakker en type vestlands dialekt. Med skarre r og hele pakken av lokale ord. Måtte ta meg virkelig sammen mange ganger slik at de skulle forstå meg, særlig når jeg hadde drukke litt vin og snakket fortere enn vanlig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...