lovise78 Skrevet 1. juli 2009 #1 Skrevet 1. juli 2009 Jobber i helsevesenet og flyr bena av meg hver dag. Idag fikk jeg ikke engang tid til matpause. Er bare 4+4, og føler meg kjempe sliten allerede. I tillegg har vi både tunge og aggressive brukere...... Var nære på å si noe til sjefen i dag, men har egentlig ikke lyst til å si det ennå. I tilegg er det ferieavvikling, så situasjonen blir jo ikke bedre med det første...... Alt for lite folk på jobb. Er stress bra for barnet??
Gjest eelis+guttespire Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 Stress er ikke bra for barnet! Du bør snakke med sjefen din (som har taushetsplikt), og få tilrettelagt arbeidsdagen din. Det har du krav på som gravid. Du er nødt til å spise, både for din og barnets del, du trenger pauser, og du er nødt til å tenke på barnets beste i forhold til de aggressive brukerne. Tenk hvis noen plutselig ble voldelige mot deg? Lykke til videre :-)
Ishavspia Skrevet 2. juli 2009 #3 Skrevet 2. juli 2009 Stress er ikke bra, hverken for deg eller barnet! Jeg jobber også i helsevesenet, men har heldigvis en forståelsesfull sjef som prøver å tilrettelegge for meg og magen (er 8 uker). Det skal finnes noe som heter Gravidprosjektet, der man legger til rette for at den vordende mor skal klare å jobbe, bare litt alternativt. Din sjef er faktisk pliktig til å gjøre noe med dette, f.eks la deg gjøre kontorarbeid en periode. Alternativet er at du lar deg sykemelde. Det er IKKE ditt ansvar eller problem hvordan personalsituasjonen på din arbeidsplass er. Du og den i magen har førsteprioritet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå