Gå til innhold

hmm.. kranglet med samboeren... er det meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant ut at jeg var gravid i går- 5 uker... Så da kutta jeg røyken med en gang, i går dro han og kjøpte meg litt godteri på kvelden, siden jeg trengte noe å sutte på :D jeg snakket ikke noe særlig om røyken, har funnet ut at jeg SkAL klare det og forsøker å la være å tenke på det.. I dag spurte jeg om han ikke synes jeg var flink som ikke hadde røkt på et døgn, hehe... Men da svarer han: " jeg tror ikke du kommer til å klare det, du snakker for mye om røyk" .... først sa jeg ingenting, men litt senere sa jeg at jeg ville gjerne at han skulle støtte meg, i steden for å ta motet fra meg ved å si at jeg ikke kommer til å klare det, og nå er han DRITSUR og har dratt og svarer meg ikke- fordi jeg kom til å nevne at han jo tross alt kunne gjort det mye lettere for meg med å slutte SAMMEN med meg. Han mener jeg skal slutte uavhengig av han fordi jeg er gravid og at han ikke har noe med det å gjøre??

Hva synes dere??? Ble litt langt dette...

Jeg er skikkelig frustrert og synes han er veldig egoistisk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du er flink som har sluttet,gjorde det når jeg fant ut at jeg var gravid også,er 7+3 uker i dag,og det har gått bra,bedre å puste:-)

Men det var dårlig gjort av samboeren din å si noe slikt til deg,han må jo støtte deg,det er jo barne deres det er snakk om...håper han skjerper seg for deg å babyen. Men du er FLINKFLINKFLINK:-)

Skrevet

Du er veldig flink som har klart å slutte på dagen. Fortsett sånn og fokuser på deg selv! Vil du ha med han på dette og han ikke er villig vil du bare slite deg ut og bli frustrert og kanksje av den grunn ha lettere for å falle for fristelsen. La han styre med sitt, vil han slutte så slutter han. Vanskelig sak dette, avhengigheten sitter dypt og han føler ikke den samme tungtveiende årsaken til å slutte som det du gjør fordi du faktisk bærer et barn. Dette må han finne ut av selv. Jeg røyker ikke, men mannen min røyka da jeg gikk gravid med førstemann. Jeg maste og maste fordi jeg ville han skulle slutte. Da babyen kom maste jeg fortsatt om han virklig hadde sluttet. Han sa at han hadde det, men innrømte senere at han hadde røyka en gang i blant. Han var lei av maset mitt. Skuffelsen var så stor og det gikk skikkelig inn på meg. Jeg slutta å spørre og lot han være. For noen måneder siden slutta han på eget initiativ. Nå har han funnet ut at han er ferdig.

Så bruk energien din på deg selv og det som er best for deg og spira i magen! Je synes du er flink. Lykke til!

Skrevet

du er veldig flink :-) Jeg klarte ikke slutte helt på dagen og i 7 uke dro jeg på tidlig ul og fikk beskjed om at blodgjennomstrømningen til livmoren var for dårlig, han ba meg slutte med en gang, og da var det lett å slutte. så veldig fint at DU har klart å slutte med en gang, og prøv å ikke bry deg om kjærestens kommentarer. Ingen menn skjønner hva vi går gjennom, og jeg har aldri kranglet så mye med kjæresten min før som det jeg har gjort i dette trimesteret. Min kjæreste har kommet tilbake med halen mellom beina og bedt om unnskyldning hver gang, håper virkelig at din gjør det og :-) du trenger all den støtten du kan få :-)

lykke til :-)

Skrevet

Hei du:) Ville bare gi deg en klem, vet så godt hvordan det er å slutte å røyke, jeg sluttet også da jeg sto med den positive testen i hånda! Var helt grusomt den første uken, men nå er det ikke noe problem (er nå snart 5 uker røykfri og snart 10 uker på vei:))!

Da vi var på fest hos nære venner for 2 uker siden, klarte samboeren min, som IKKE røyker til vanlig å fyre opp en røyk mens han sto ute sammen med meg og noen andre... DA ble jeg sint:p Han stumpet den med en gang, men tror ikke han skjønte før etterpå hvor kjipt det var for meg --er jo liksom vi jenter som må ta ansvar for alt som har med ungen å gjøre før den er ute, og det kan kjennes litt tungt til tider selv om det er naturlig! Jeg er jo riktignok litt hormonell, men syntes liksom det holdt at han fikk drikke vin og snuse:p Han sa også at han skulle slutte å snuse hvis jeg sluttet å røyke før jeg ble gravid.. Men da jeg ble gravid og sluttet å røyke, var det liksom ikke god nok grunn fordi jeg ike hadde sluttet frivillig hehe:) Men jeg ELSKER han, han er verdens beste og duller masse med meg:)

Jeg synes IKKE du er egoistisk, du burde kunne kreve å få støtte av han til å slutte!!! Du kan ikke kreve at han slutter også, men han bør rose deg og være stolt av deg! det gjorde i allefall gutten min, og det hjalp veldig:) Lykke til! Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...