Gå til innhold

Skal vi anmelde henne, eller hva?

Anbefalte innlegg

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Svigermor er jo som kjent alkoholker og nå har vi brutt kontakten med henne etter en rekke sinnssyke hendelser.. (samboeren hennes slo mannen min osv). Vanligvis er disse hendelsene med fylleringing og fylleplaging i -. nettopp : fylla. Men nå har det skjedd mye i edru tilstand.

Mannen min tar ikke telefonen når hun ringer. Men isted tok han den ved en feiltakelse hvor hun sier

"Er barnehagen stengt nå?"

"Ja"

"Ja for jeg var der borte for å snakke med Alicja og kanskje ta henne med meg hjem"

!?!?!?! Hun VET hun ikke får ha kontakt med henne så lenge hun drikker og datteren vår er faktisk litt redd henne siden hun er så slitsomt og kognitivt ødelagt i hodet av all spriten (rare bevegelser selv når edru, skingrende og plagsom..).. Mannen min sa at hun hadde ingenting med å dra i barnehagen for å gjøre sånt og t vi har sagt til bestyrer at om hun kommer skal hun bare be henne gå, men vi vil jo helst ikke plage bhg med sånne familiære ting. Så sa svigermor at haha, nei, om vi ikke ville det, så fikk vi anmelde henne.

Jeg sitter med en ekkel følelse nå og jeg vurderer faktisk å gå til det skrittet å anmelde henne for å holde henne unna. Man vet aldri hva hun skal gjøre. For noen uker siden truet hun med å kidnappe datteren vår om hun ikke fikk se henne.. da varh un riktignok full men det var hun ikke nå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nå i det minste snakket med politiet og spurt de om råd.

Skrevet

Virker ikke som hun respekterer ønskene dine, så ja. Det ville jeg ha gjort. Kanskje en anmeldelse får henne til å se at dere mener alvor?

Skrevet

ja nå har jeg snakket med en politimann som sa at vi skulle si til henne at oppførselen hennes ble betegnet som truende og at om hun ikke ville gi seg så skulle vi anmelde henne... så da blir det nok det ja.

Skrevet

Vet hva det vil si å ha alkoholikere i familien og jeg hadde ikke nølt med å anmelde.

Lykke til !

Skrevet

Jeg hadde tatt kontakt med politiet for å høre hva dere kan gjøre, og ikke minst ta det opp med barnehagen slik de er informert.

Skrevet

Jeg ville aller først kontaktet barnehagen og informert om at hun ikke under noen omstendighet har tillatelse til å hente datteren deres.

Skrevet

enig med Tuxie! gi beskjed til barnehagen om at hun eller samboeren under ingen omstendigheter får lov til å hente henne i barnehagen.

Skrevet

Vi har sagt ifra til bhg om dette for lenge siden. Det er bare det at det tror jeg egentlig svigermor driter i så syk som hun er nå, og derfor vil hun kanskje gå til vold mot bhgpersonale (1 person, familiebhg) og vi ønsker ikke å ha disse problemene med barnehagen, det gjør jenta vår utrygg.

Skrevet

har det vært aktuelt med tvangsinnleggelse? eller hvordan gjør man det? hun og samboeren ser jo ut til å være en fare for omgivelsene...

Skrevet

Hun har vært innlagt 5 ganger. Nå går hun på noe som heter rusmiddelpoliklinikken, men kun med den effekten at hun drikker ekstra mye kvelden hun har vært der. Tvangsinnleggelse er veldig vanskelig å få til, de er jo tross alt edru på dagen.

Skrevet

uff,ja ville anmeldt henne.Alt for barna...

Skrevet

Er jo innmari tragisk å måtte anmelde svigermoren sin i frykt for at hun kan skade sitt barnebarn, men her er det tydeligvis mer enn trusler som behøves, så ja, jeg ville nok gjort det.. Og til tross for at hun er liten (?), forstår sikkert Alicja mye mer enn du tror, og det er jo ikke noe særlig at hun skal føle ubehag når hun kommer i barnehagen nettopp fordi bestemor KAN dukke opp uventet...

Skrevet

Ja, Alicja likte godt sin bestemor før, da hun kun var full iblant og vi ikke ble plaget av henne da hun ble full. Men nå sier hun " Ikke xxxxx, xxx er syk i munnen sin" (dette fordi hun overhørte svigermor da hun var full i tlf..)

og "Ikke xxxx, xxx er farlig og sint dame" osv.. Og når svigermor går bort til henne så sier Alicja "ikke klem nå.. gå vekk" for hun trenger seg sånn på.. Så som du skjønner merker hun jo at noe er gæernt, hun trekker seg unna og blir lei seg. Ikke sånt jeg vil at barnet mitt skal oppleve , og vi gjør jo alt vi kan for å unngå det, men når hun faktisk går til skritt å forfølge ungen vår i bhg så ser jeg ikke helt hvordan vi kan løse dette på lavest mulig nivå lenger..

Skrevet

Men dersom dere anmelder henne, hvordan kan utfallet bli? I verste fall? Besøksforbud, påkrevelse om at hun hele tiden holder seg så og så langt unna dere/Alicja (digger navnet, forresten!)? Eller er det bare en "på papiret"-greie, liksom?

Skrevet

Det er det jeg lurer på og,skal ned nå snart. Håper jo på et besøksforbud..

Skrevet

Lykke til.

Jeg ville gjort det samme som dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...