Gå til innhold

nyfødte i varmen


juli3

Anbefalte innlegg

hvordan holder deres nyfødte ut i denne varmen? hva har dere på de når de sover/ er på trilletur/ bare er hjemme? føler at min 5 dager gamle sønn er svært utilpass i varmen, og jeg trenger noen tips for hva man kan gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har akkurat det samme problemet som deg og er usikker på hva man skal gjøre og hva man skal ha på de små i denne varmen. Har prøvd meg litt frem.

 

Min er 4 uker i morgen og jeg har bare body/kjole på når vi er ute ¨å triller. Bruker helseteppet hvis det skulle bli kjølig. Ellers om natten ligger hun kun i bleie og helseteppet. Hun er veldig utilpass i denne varmen og i dag har hun vært helt ut av laget... Har gråte i mange timer nå...

 

I disse dagene har vi trillet til svigers da deres hus er kjøligere enn vår leilighet. Ellers er vi stort sett oppe på i 2.etg og på soverommet der vi har det litt kalder enn nede i stuen.. Passer hele tiden på at hun er i skygge når vi er ute..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor her på 4 uker syns også det er i varmeste laget. Vi er stort sett inne på dagene, da det er svalere inne en ute. Hun ligger bare i bleien dag og natt. Er vi ute ligger hun i skyggen under parasoll. Gleder meg til det blir litt svalere så vi kan være mere ute... så kjedelig å bare sitte inne om dagne...men her inn får hun iallefall sove..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja, denne varmen er slitsom for både små og store. Tulla mi spiser ekstra mye for tiden da, på ettermiddag og kveld krever hun pupp hver time, men skal ikke ha så mye da. Lurer på om jeg kan gi henne vann? Eller er det for tidlig?? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår helsesøster sa vi kunne gi henne opp i mot 30 ml vann i tillegg til amming... Det har vi gjort et par ganger, og hun sluker det! Hun sa vi ikke trengte å koke det først men vi gjør det for det vi :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å kan de få vann allerede nå altså? Trodde det var for tidlig jeg.

Her kreves det også endel ekstra amming for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har snakket med helsesøster og hun sa at vi kunne lille jenta vår vann i denne varmen. Sa ingen ting om hvor mye eller om vi skulle koke vannet. Vi koker vannet, men har ikke tenkt på hvor mye vi skal gi henne. Tar frem flasken og gir henne det i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...