Gå til innhold

Jeg trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke krangleinnlegg!!

 

Jeg har to barn på 3 og 5 år, og jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere de lenger. Minste skriker og hyler nesten hele tiden, og vil ha alt som ikke er "lov" (Godteri og is og sånt...) Det er ikke like ille med den eldste, men h*n er veldig kontrollerende i forhold til minste. Alt er urettferdig for begge to, og de er aldri fornøyd lenger! Jeg gjør ingen ting rett :(

 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre ting lenger. Føler at alt jeg gjør er å kjefte! :( Eier ikke tålmodighet lenger heller :(

 

Noen som har noe å komme med? Tips til hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke kjefte, men snakke med dem.

 

Gi dem advarsler og hvis de fortsetter, følge opp det du advarte om.

 

Sette dem på rommet sitt og be dem komme ut når de har bestemt seg for å si unnskyld. (Da må de også forstå hvorfor de sitter der og hva de har gjort galt.)

 

Hvis de begynner å krangle om ting fordi at det er urettferdig, ta fra dem denne tingen og si at de kan få den tilbake når de lærer seg å dele med hverandre.

 

Håper det hjelper litt med rådene mine. Kanskje du også kan lese en bok eller noe lignende?

Skrevet

Takk, skal prøve på dette.

 

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan ting ble sånn her :(

 

Sukk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...