Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #1 Skrevet 1. juli 2009 Jeg fikk et inkassovarsel for en stund siden med betalingsfrist 29/05-09. Jeg hadde ikke penger til å betale den da, og ble enig med selskapet regningen var fra om å la den gå til inkasso, for så å inngå en delbetalingsavtale. Men nå har jeg plutselig fått råd til å betale denne regningen likevel. Jeg har ikke fått noe krav fra inkassoselskapet enda, og lurer på om jeg nå kan betale regningen direkte til selskapet regningen er fra, selv om fristen har gått ut?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 Du har ikke fått inkassovarsel enda? Da skal det heller ikke ha påløpt inkassogebyr, så i teorien skal du da kunne betale regningen du har fått tidligere, men du må nok regne med å bli krevet for et purregegebyr hvis dette er opplyst om på regningen. Ville uansett tatt kontakt med selskapet du skylder penger/skal betale til og høre med dem. De er jo bare interessert i å få pengene sine, så det skulle sikkert gå greit;-)
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #3 Skrevet 1. juli 2009 Jo jeg har fått inkassovarsel, men det har ikke gått til inkasso enda. Hvis du skjønner? =) Kan jeg betale til selskapet som krever penger, og hvis jeg får krav fra inkassoselskapet i ettertid, betaler jeg bare gebyrene fra dem? For da er jo pengene som skal til selskapet jeg skylder betalt, det er bare inkassoselskapet som trenger sitt.. Uff, forvirrende dette. Jeg er sånn et rotehue med penger!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 Spør der du har fått regningen fra du...tenker de vet hva du skal gjøre.Så lenge det ikke har gått til innkasso enda så tror jeg nok det går greit at du betaler regningen og et mulig purregebyr sikkert. Kommer det krav fra innkassoselskapet etter at regningen er betalt skal du bare kunne se bort ifra den regningen. Bare snakk med firmaet som regningen i utganspunktet kom fra du så ordner det seg sikkert,de vet nok hva du bør gjøre...men om du har pengene nå tipper jeg du slipper å vente på noe fra innkassoselskapet egentlig. Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #5 Skrevet 1. juli 2009 Ok, jeg skal ringe dem i morgen =) Takk for at du svarte!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #6 Skrevet 1. juli 2009 jeg jobber i bank- og tro meg jeg sender ofte ut innkassovarsler. Fra de er sendt ut til betalingsfrist går det 14dager. Er ikke pengene på konto den 14dagen, så er det rett til inkasso. Enten har du vært heldig som bruker et firma som ga deg litt lengre tid, eller så er kravet i posten i løpet av noen dager. Vær så snill: har du penger til å betale den, ring i morgen tidlig å gjør opp for deg. Du sparer deg selv for sååå mye i ettertid mtp annmerkninger osv:)
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #7 Skrevet 1. juli 2009 Av erfaring fra en vanskelig periode i livet ,så var det en ting som hjalp,nemlig å ringe kreditorene så fort som mulig. Vær ærlig og fortell om din situasjon og få til en betavtale om du ikke greier alt på en gang. Jeg har fått masse hjelp m utsettelser og avtaler og har aldri skaffet meg noen anmerkning heller. Anmerkning får du heller ikke før det går rettslig og da ødelegger du mye for deg selv. Ta tak i det og få til en dialog,da er mye gjort! Alt ordner seg som regel,lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #8 Skrevet 1. juli 2009 Så hysteriske dere to ble da Selvfølgelig gjør jeg opp for meg når jeg kan. Det er jo det dette innlegget handler om - jeg er bare usikker på hvem jeg skal betale til, siden jeg ikke har hørt noe fra kreditorene enda. Og du siste Anonym, planen var jo å inngå en avtale med inkassobyrået, og det får jeg jo ikke til uten dialog. Jeg har kontroll sånn sett, he he. Så når jeg får ringt selskapet regningen opprinnelig var fra i morgen, så skal det nok ordne seg, den ene veien eller den andre =) Takk for omtanken! HI
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #9 Skrevet 1. juli 2009 hvis du ikke har fått brev fra inkassobyrået enda, så skynd deg å betal den regningen du har NÅ MED ENGANG. inkassoselskapet avslutter saken hvis du har betalt før eller samme dag som betalingsoppfordring sendes.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #10 Skrevet 2. juli 2009 Anonym 17.22 1.07 her: Hehe...dette har jo jeg allerede svart henne da.At hun kan se bort ifra innkassokrav om det skulle komme...hehe. Huff,det er jo noen hysteriske her ja....enig med deg trådstarter....ser jo hva du spør om. Men til 23.44: uansett om betaler denne regningen nå,kan hun jo få fra innkassobyrået allikevel...for disse regningene kan ha gått om hverandre de siste dagene.....ellers blir det jo ikke bare avsluttet,hun må nok isåfall si ifra til innkassoselskapet også om det skulle dukke opp noe. Man bør uansett si ifra til de regningen kommer fra....jeg fikk en varsel her,selv hadde avtale om betaling i to omganger siden regningen var så mye....men fikk varsel allikevel...når jeg ringte inn til de som hadde sendt varselen....så kunne de ikke se at jeg hadde betalt engang enda siste regning var betalt dagen før jeg fikk varsel i posten.Da sendte jeg bare kvittering på betalingene over fax.Da var det ok. Så uansett er det nok greit å si ifra ... det fikser seg vettu.Bare ring firmaet du som du har tenkt til,da har du iallefall gjort det riktige. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå