Gå til innhold

Hva syns dere om at 11 åringer bruker mascara?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og evt annen sminke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I disse dager er det mange 11 åringer som begynner å drikke, røyke, dop osv... Så sminke ser jeg på som null problem!

Skrevet

Jeg personlig syns det er tidlig. Vi hadde en regel når jeg bodde hjemme, sminke var OK etter at vi hadde begynt på ungdomsskolen, men da skulle vi førdt lære litt om hva som er OK sminke, og hva som ser heslig ut;) Så jeg lærte at maskara og lip gloss holder lenge, og på vinter er det OK med rouge for å få farge. Men less is more var stikkord.

11 åringer trenger da ikke å pynte seg så mye at sminke er nødvendig? Men det er kanskje lurt å begynne henne å lære seg om sminke slik at hun vet hva som går og ikke når hun om et par år skal begynne;)

Skrevet

Personlig, syns jeg også at det er for tidlig. En liten jente trenger ikke å sminke seg. Hun kan fint vente til hun begynner på ungdomskolen, som anonym over her foreslo.

Forresten, 17.07, veldig fin regel syns jeg :)

Skrevet

herregud, altfor ungt..

Skrevet

Tja, begynte i 11 års alderen selv ;) SÅ jeg har ikke så mye jeg slkulle sagt :) Sminke er en ting, det er da ganske så uskyldig. Da synes jeg det er verre at de kler seg utfordrende og bruker sexy undertøy, noe noen 11 åringer faktisk gjør.

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Mascara er så harmløst som det kan gå an, jeg synes det er helt greit. Brukte selv da jeg var 11, men jeg var uhyre tidlig ute med alt. Har ikke tatt skade av det, bare blitt ferdig med utagering og hard festing veldig tidlig også:-)

Men, jeg syns kanskje det ville sett rart ut på en veldig 'liten' og barnslig 11-åring, det er stor forskjell på barn i den alderen!

Skrevet

HI her.

Det er jenta mi på 11 år som så gjerne vil begynne med mascara. Jeg mener det ser helt tåpelig ut og at barn kan se ut som barn til de i det miste er tenåringer. Men hun er selvfølgelig uenig. ;)

Skrevet

Ja i 11 års alderen er det jo på tide å sexy up looken sin.....eller ikke

Skrevet

Helt normalt, jeg begynte å sminke meg da jeg begynte på barneskolen!

Girlpower!!!

Skrevet

Nå fikk du jo etpar ironiske svar her da :P

Jeg har en lillesøster på 11 år som bruker mascara noen ganger.

Skal hun i bursdag eller på noe spesiellt liker hun å sminke seg.

Det ser jeg ingen problem i med tanke på at det faktisk er bare mascara,og at det gjør ingen skade!

Men å bruke det til daglig er altfor tidlig synes jeg!

Husker ikke om du skrev det,men har du spurt henne hvorfor hun vil begynne å bruke det?

Skrevet

Fordi "alle" andre gjør det, dvs 2 stk. Jeg syns det er helt unødvendig å jåle seg sånn når man bare er 11 år, fokuset kan være på andre ting en stund til. Vet om jenter på den alderen som allerede har farget håret opp til flere ganger og ligget i solarium siden de var 9 år. Sykt!

Skrevet

Okei,jeg med søsteren på 11..

Nei det blir nok litt for tidlig.. La henne bruke det når det er noe spesiellt,men man vil kansje ikke at barna skal fokusere på sånnt helt ennå. Gi henne en alder f.eks "når du er tenåring skal du få",og frem til da får hun ikke egen men kansje låne din mascare når det er noe?!

Ja det er helt sykt men barn som begynner med sånnt så tidlig!!

Er ikke rett!

Skrevet

Ja mulig jeg må la henne få ha på mascara i bursdager nå fremover, men da skal jeg legge det på henne. ;)

Hun har fått beskjed opptil flere ganger at når hun begynner på ungdomsskolen skal hun få begynne med mascara.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...