SOMMER :) Skrevet 1. juli 2009 #1 Skrevet 1. juli 2009 Jeg har aldri laget pai. Min eks hatet pai. Men nå bor vi ikke sammen lenger og jeg kan lage akkurat det jeg vil.... Kan du gi meg din beste oppskrift? Vær så snill...
*Rutletutt* Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 Jeg erveldig glad i pai, og denne er favoritten og har enda ikke møtt noen som ikke liker den;o) Bunn: 150g smør 200g hvetemel 2 ss vann Smuldre smør og mel sammen i en bolle og tilsett vann. Arbeid sammen til en jevn deig. Smør og "mel" en paiform og trykk deigen ut i denne. Visp ett egg og pensle bunnen før du prikker med en gaffel og steker på 200 grader midt i ovnen i 15 min. Fyll: Visp sammen 3-4 egg Tilsett ca2 dl melk og visp sammen. Ha i revet hvitost (ca 200g - kommer an på hvor tykk en vil ha fyllet) Skjær opp en pk kokt skinke og bland i. Krydre med salt, pepper og gressløk. Hell fyllet i paideigen og stek paien midt i ovnen på 200 grader i 35-45 min (er ferdig når den er gyllen oppå). Serveres med salat - nyt! )
SOMMER :) Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2009 Mmmm den høres god ut. Takk Rutletutt! Da blir det pai i morgen...
Fire småtroll Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 Lag en paibunn, du finner oppskrifter på nettet, stek den og avkjøl. Smelt sjokolade og pensle på bunnen, sett kjølig så sjokoladen stivner igjen. Ha på vaniljekrem og masse bær, f.eks jordbær, bringebær og blåbær... NAM!
SOMMER :) Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2009 Takk Kristin1974. Oppskriften er kopiert og skal prøves! Hørtes veldig godt ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå