Gå til innhold

Er dette dårlig gjort


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student og har jo da lang sommerferie.

GUtta er 2 og 4 år og skal nå ha ferie i hele juli.

Kunne jo hatt de hjemme hver dag nå også, men de 2 siste ukene har jeg valgt p ha de 2-3 dager i barnehage og da har de korte dager (10.30-14-30) De andre dagene er det hjemme med meg...............

Sånn har vi og tenkt å gjøre det i august..............

 

Får litt dårlig samvittighet for at de ikke har bare fri, men samtidig koser de seg i barnehagen og er der så kort..................

 

det hører også med til historie at de har korte dager gjennom hele året da mannen min er selvstenndig næringsdrivende og styrer mye av dagen selv........... Så vi misbruker ikke akkurat barnehagen for å si det sånn : ))

 

Jeg tenker lissom at det er greit for dem med noen timer i barnehagen i løpet av uka så jeg får gjort ting som å vaske hus, rydde og trene............Bedre i barnehagen enn på barnepass på treninga syns jeg.................... Men så sittter jeg med den lille dårlige samvittigheten og det irriterer meg!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, ikke tenk på det!

Du kjenner ungene dine best, og du vet at de har det bra i barnehagen. Så lenge de ønsker å dra om morgenen, er det da ikke noe problem.

 

Studentunger har mye fri sånn ellers i året, så at de er noen korte dager i barnehagen i løpet av sommeren, går nok veeeeldig bra;)

 

 

Vi er studenter selv, og vi pleier å ta lillegutt ut av barnehagen hele sommeren, men det er fordi vi reiser hjem til besteforeldrene, og da er jo ikke barnehagen her. Hvis vi hadde vært hjemme, hadde han helt sikkert vært i barnehagen noen dager, selv om vi hadde fri.

 

2 mnd ferie er fryktelig lenge...

 

Men tiden rett etter eksamensperioden er vi litt nøye på at skal være rolig, og masse kos hjemme, for i eksamensperiodene blir det ofte lange dager i barnehagen, og lite oppmerksomhet hjemme.

Skrevet

Du har ingen grunn til å ha dårlig samvittighet!

Skrevet

Jeg hadde nok gjort akkurat det samme :D husarbeidet tar jo mye mindre tid om en får holdt på aleine, ungene får lekt med vennene sine i barnehagen og du har bedre tid til dem når de er hjemme fordi du får tatt litt husarbeid mens de er i barnehagen

Skrevet

I fjor var barna mine hjemme med meg i 8 uker. Og de KJEDET seg! Ja, jeg kan leke og aktivisere, men jeg kan ikke erstatte en hel barnehage. Vi gikk turer rundt i nabolaget og speidet etter andre barn, men det var ingen som var hjemme. Foreldrene var der, men ingen barn...

 

Men fjorårets fortvilelse fra eldste friskt i minne, så har ungene 4 uker ferie i sommer, og korte dager ellers. For dem er det sosiale samværet i barnehagen mye viktigere enn å leke med mamma.

 

Så lenge de er fornøyd, så er jeg også fornøyd :-)

Skrevet

Enig med hun over her. Sønnen min hadde 8 uker fri i fjor sommer og han kjedet vettet av seg de siste ukene. Jeg var høygravid og klarte vel ikke å aktivisere han så mye helt på slutten, men det er begrenset hvor mye man kan finne på hver dag i 8 uker liksom.

 

I år blir det 4 uker fri på han,og en dag fri innimellom i august, da er jeg ferdig i permisjon.

Skrevet

Godt å høre at flere tenker som meg : ) Da skal jeg slutte med denne dårlige samvittigheten : )) Nå er de hjemme hvertfall og sitter pakka inn i badehåndkler på sofaen etter et bad i sprederen. Snart stranda og krabbefiske : ))

 

Sommer er deilig da : ))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...