Vimsaaa Skrevet 1. juli 2009 #1 Skrevet 1. juli 2009 Hvor ofte gjør dere husarbeid av typen vaske bad og do, vaske gulv, støvsuge, tørke støv, skifte på senger etc?
Gjest Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 Grøss,liker ikke husarbeid jeg men det må jo gjøres hehe. Før hadde jeg støv på hjernen,tror det forsvant idet jeg pressa ungen ut Skifter på senga en gang i uka,vasker toalettene 2-3 ganger,da min kjære samboer har tydeligvis problemer med å treffe oppi doskåla! Resten av badet tar jeg en gang i uka sånn skikkelig,men har servietter(jif) som jeg vasker av benken med om det har blitt litt skittent. Støv en gang i uka... Støvsuger 5 ganger i uka,har hund og det 2 andre dagene bruker jeg sånn mopp å fanger opp hårene
mettemor :) Skrevet 1. juli 2009 #3 Skrevet 1. juli 2009 Vasker bad og do minst en gang i uka eller ved behov. Tørker av benk og servant oftere. Vasker som regel gulvene til helga, og sveiper gjerne over litt innimellom. Støvsuger huset ordentlig ca. en gang i uka, men på kjøkkenet og i stua er det nesten daglig (har et par grisunger...). Støvtørking er jeg dårlig på, tar litt her og der når jeg ser det trengs. Skifter på senga vår (nesten) hver helg, og ungenes ca. annenhver helg.
Mammaen te prinsesså<3+en til Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 Et lite tips til deg som har hund....jeg har også hund, som røyter maaaaasse.. har funnet ut at de moppene de har på europris er veldig effektive.. de er jo 60cm tror jeg.. jeg bruker en tørr en for å få opp sand og hår, så bruker jeg en lik mopp(selfølgelig en ren mobb) å vaske med. De er så brede at jeg føler de får med seg såå mye mer hår enn støvsugeren...nå skal det sies at min støvsuger er elendig men allikevel.
Gjest Skrevet 1. juli 2009 #5 Skrevet 1. juli 2009 Tusen takk for tips!! er IKKE så god den mobben jeg har,og kunne gjerne tenkt meg en ny,så dette tipset satt jeg stor pris på Min hund røyter noe sykt mye,han er svart i pelsen også,så det vises GODT!! Har begynt å gi han olje i foret nå da,omega 3 tror jeg det er,og det har faktisk hjulpet litt,røyter ikke like mye,men han røyter mye enda
Meg og bøllegutta!! Skrevet 1. juli 2009 #6 Skrevet 1. juli 2009 Doene tørkes over flere ganger i uka. Det gjør badekar,speil og vask også. Gulv vaskes ca 1 gang i uka. Sengetøy ca hver 10.dag tenker jeg. KJøkkengulv vaskes omtrent daglig. Stua 2 til 3 ganger i uka. Vinduer pusser jeg nesten aldri hehe........... Støvtørking er jeg dårlig på.............. Men uasnett så ser det ikke strøkent ut her for jeg har nemlig 2 gutter på 2 og 4 år som griser og roter noe enormt ; ))
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 1. juli 2009 #7 Skrevet 1. juli 2009 Vaske bad: 2 ganger i uken Vaske gulv, flekker ved behov ellers bare støvsuging/mopping Tørke støv: 1 gang i uken Senger skiftes hver 14 dag Gjør noe husarbeid hver dag, litt her og litt der så blir det ikke de store takene...
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 1. juli 2009 #8 Skrevet 1. juli 2009 Vi har vaskedag hver torsdag, og da gjøres alt. Mannen støvsuger alle etasjer, så vasker jeg over etterpå. Badet, trappa, støv blir tatt da en gang i uka. Sengene skifter vi på 1 gang per måned... kanskje vi må ta det oftere? Støvsuger 2 ganger i uka, overflater tar jeg etter behov. Blir mye rot og søl på stuebordet med en 3 åring, og jeg som er hjemme med en på snart 4 uker:) MEN, nå som det er så varmt har jeg vært litt sløv på den vaskinga.. har vaska og støvsuga, men ikke på den faste dagen.. bare tatt det etter behov. Litt hver dag, blir det nesten. Tok badet i går, men i morra skal vi ta alt for lillemor har bursdag til helga og da er det greit at det er sånn noenlundre reint her. hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå