Gå til innhold

Tvangssalg, igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjennomført et tvangssalg?

Eller kjenner noen som har gjort det?

Hvordan blir det gjort og hvordan blir det med budene?

Dersom huset blir solgt over takst, hvem får overskuddet?

Mulig sambo må gjøre det nå (jeg er ikke medeier i huset).

Føler vi blir sett ned på dersom det blir gjort..

Vi har ikke dårlig lønn eller noe, bare sambo som er lite flink med penger og som har skjult det for meg..

Hvordan kommer dette til å gå :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå har jeg ikke store kjennskaper til dette, men kan si såpass at det blir vanlig budrunde,innen en frist som banken gir.

og overskuddet,etter at lån og heftelser er betalt,faller på eieren som må selge huset.

men som regel blir det ikke noe igjen,da banken stopper budrunden fort,og det kan gå flere 100 tusen under takst.

tror jeg hadde tatt en tur i banken,for å snakke med de hvordan "gangen " i tvangsalg fungerer.

Skrevet

Har ikke så mye kunnskap om dette selv, bortsett fra at vi har bydd på et hus engang som skulle tvangsselges.. Det må ikke gå under takst, men det blir solgt uansett, til høyeste bud. Banken går ikke inn og stopper budrunden! Når all gjeld er betalt får selger isåfall pengene som er til overs.. men det er vel heller sjelden ettersom det er begjært tvangssalg, og gjelden da oftest er høy ..

Skrevet

..vi kjøpte vårt hus på tvangssalg. Det var et advokatfirma som ordnet alt for kommunen.

Han som eide det skylte ikke så mye til sammen, men 30 000 ubetalt til kommunen over år ville de ikke akseptere og han hadde ikke penger til å betale eller vedlikeholde huset.

Han endte opp med et overskudd på 8-900 000 kroner og smilte fra øre til øre ("gammel bygdeorginal")

Budrunden gikk sin gang og det var som en vanlig budrunde. Han motsatte seg ikke salgt, så da gikk alt på skinner.

Overtagelse ble 2 mnder senere, så han hadde tid til å ordne seg leilighet og alt.

Dere kan kreve å få gjort opp for dere. Har hørt om flere som har kjøpt på tvangssalg og ikke fått overtatt likevel, da eier gikk rettens vei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...