Gå til innhold

Ang. Barnebidrag. Når far ikke betaler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor høst hadde vi noen runder hos familievernkontoret da far ville ha 50/50 for vår datter på 8år. Hun har da bodd hos meg siden hun var 11mnd. Jeg ville ikke gi han det men gav han et tilbud på å utvide samværet noe. Det tilbudet ville han ikke ta i mot, og mente 50/50 var det eneste han ville. Siden har jeg ikke hørt noe mer ang, den saken. Men i nov-08 sluttet han å betale barnebidrag. Så siden den gang har jeg kun fått bidragsforskudd. på 990,- Normalt har han betalt 1570,-

Er det sånn at når han betaler så får jeg etterbetalt de 580,- som har uteblitt hver mnd siden november?

Jeg har også sjekket skattelistene, og tatt i bruk bidragsveilederen på nav sine hjemmesider og det resultatet jeg fikk har krav på nesten 4.500,- fra han i bb.

Men hvordan går jeg fram? Han tjener mye mer enn meg siden jeg kun har en 40% stilling i en bhg, og han jobber 100% skift ved et lager.

Ble kanskje litt rotete skrevet dette her.. Uff..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner det er veldig frustrerende:( Har selv også bidragsforskudd, men bf her betaler men som regel litt for sent. Men jeg får i hvertfall pengene, men ikke helt når i mnd.

Men jeg vet ikke hvordan du skal få innkrev dem. Hva med å ta kontakt med familievernkontoret igjen og få en time? Hør med Nav kanksje de vet.

Lykke til

Skrevet

Så lenge dere har bidragsavtale gjennom nav, så vil det gå automatikk i dette (det skal i alle fall det).

Nav krever inn og krever inn, sender ut høøøye straffegebyr når han ikke betaler, og hvis han fortsetter å ikke betale så får han direkte trekk i lønn. Bidragsgjeld kommer man seg aldri unna, og du vil få etterbetalt det han skylder, når han betaler inn til nav.

Er i alle fall sånn jeg har skjønt at det fungerer, men ta en tlf til nav å hør :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...