Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #1 Skrevet 1. juli 2009 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16642259 Så mye dumt de selger fortiden
Sjefsmegga Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 Latterlig rett og slett. Foreldre bør vel være utstyrt med dette innebygget? Hvis ikke har de et problem...
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 1. juli 2009 #3 Skrevet 1. juli 2009 Huff, man vil prakke på så mye RÆL på usikre førstegangsmødre. I starten er det vanskelig for enhver å kjenne igjen de forskjellige gråtene. men etter bare noen korte måneder vil alle foreldre kjenne igjen skrekkgråt, matgråt, oppmerksomhetgråt og trøstgråt. Det er bare å ta tiden til hjelp, og frem til da må man bare feilsøke:p
Sjefsmegga Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 Varierer sikkert hvor fort man tar det, men følger man magefølelsen og lukker ørene for mødrenes og svigermødrenes evindelige gnål så er det utrolig hva man greier fra starten av. Mitt beste råd: ikke gjør som morra di sier ( hvis det føles feil i magen vel om merke). Men disse hersens kvinnfolka som ikke har had en unge på puppen på 20år pluss bør vite å holde smella si til tider. Selv er jeg flerbarnsmor, men husker alt for godt hvordan mamma hersa rundt meg, usikker var jeg også, men takket være min farmor så fikk jeg fred og trygghet på at jeg gjorde rett. Dama kjeppjaga min mor ut av huset å ga beskjed: la nå jenta få fred til å amme og se til å ha deg vekk med den forbanna morsmelkerstatninga, ungen får det han trenger! Min mor stolte nemlig ikke på at jeg hadde nok mat, noe jeg hadde mer enn nok av.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 1. juli 2009 #5 Skrevet 1. juli 2009 helt sant sjelfsmegga Jeg fikk så mange gode råd i starten at jeg satt meg ned å gråt jeg;) Vanskelig å stole på seg selv når man får høre, "Nei, gjør det sånn og slik" hver gang man skal ta et valg. Men til slutt ba jeg folk prakke de meneingene sine et annet sted. Jeg kjente gutten min best, og jeg var ekspert på hans sykdom. Alle andre fikk bare lukke munnen til jeg spurte om hjelp. Det godtok de etterhvert, emn ble ganske så snurt i starten ja:p Men man MÅ bare sette ned foten. Hvis man skal klare dette med barn, må man lære mens man feiler. Og alle mødre har vel en innebygget "hønemor" som sørger for at det ikke går for galt bare man får prøve selv. Så gråtekatalysator og masete mødre, svigermødre, søstre og venner får dra sin kos. Greit å få hjelp når man ønsker, men kanskje ikke hele tiden ellers;)
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #6 Skrevet 1. juli 2009 Syntes dette hørtes ut som en super oppfinnelse jeg! Tenker på alle de jeg kjenner med barn som gråt mye, og hvor fortvilte de var. Om du kan slippe å prøve deg frem de 3 første månedene, og få litt tolkningshjelp allerede etter en uke, så hvorfor ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå