Gå til innhold

naboens barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så trist av å se naboens barn.. Bor i leilighet, og min nabo har to små jenter på 3 og 2 år.. mamman er hjemme med de, og det de gjør hver eneste dag er å stå på terrassen, som er ca 2x4 meter..f ra morgen til kveld. Der roper de til alle som går forbi og søker kontakt ved å kaste ned leker.. det er en flott lekeplass bak blokken, med alle mulige apparater.. der har jeg aldri sett de. Barna snakker ikke norsk, annet en hei.. De spiser godis og brus dagen lang og utagerer på hverandre. Synes det er så trist å se barn som lider sånn.. I tillegg har de ingen retningslinjer, og er stort sett oppe til 23-24 hver kveld.. Vurderer å ringe barnevernet, men vet ikke om det er betinget? hva synes dere? er det omsorgssvikt å la barna sine stå på en veranda hele dagen, dag etter dag.. foreldrene snakker begge svært godt norsk og virker ressurssterke når man prater med de..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror du må ringe å melde mange innvandrer familier da, dette går igjen hos de fleste...... (kanskje ikke akkurat å stå på verandaen da, men resten av det du skriver.

Skrevet

Jeg har en sånn kanin :o)

Skrevet

ring å meld, sørg for at barna får et bedre liv. dette er antagelig ikke overlagt omsorgssvikt, men bunner ut i uvitenhet. barnevnernet kan f.eks gi barna barnehageplass, gi moren norsk opplæring eller aktivisere henne på annen måte. tenk på de stakkars barna når de skal begynne på skolen, ikke kan de norsk, og ikke er de sosialisert. nei, sørg for at de får hjelp nå, du.

Skrevet

Ja, naboene våre er innvandrere, og mor er hjemme. Hun er ute og leker med barna hele dagen, er hyggelig og grei og snakker godt norsk - kanskje jeg bør melde fra? Og fortelle henne at det er ikke slik en innvandrer skal oppføre seg - de fleste innvandrere er jo dårlige foreldre og sperrer barna sine inne..

Vet dette var en smule usakelig, men jeg er så møkkalei, av alle disse generaliseringene her inne..og man kommer aldri videre med slike generaliseringer, det er bare fordummende.

Skrevet

Hva med å ta kontakt med dem selv først.

Skrevet

kan du ikke invitere dem med deg ut,på lekeplassen da.men det er vel lettere å kontakte barnevernet.

Skrevet

står du selv hjemme hver dag og kikker om dem er på terrassen dagen lang!!?

Synes man ikke skal melde om sånne ting jeg,blir for dumt,du kan jo gå å snakke med dem eventuelt og ta dem med ut på noe gøy?

Skrevet

Trur ikke hi legger noe i at de er innvandrere, hadde de vært etnisk norske hadde dette vært omsoorssvikt, man skal vel ikke "verne" de for sosiale regler fordi vi er redd for å virke rasistiske hele tiden. DET er jeg møkklei. (Ps. stemmer langtifra frp fordet..)

Skrevet

Vi har samme historie her hos oss- to unger som står på balkongen og kaster leker, kikker som spøkelser i fengsel på oss når vi er utenfor, hyler unormalt mye og lenge og til alle døgnets tider.

Jeg driter i hvilket land de kommer fra, de er ikke "bare anderledes", noen ting er bare BEDRE, og når det kommer til ungers beste kan man kaste politisk korrekthet ut av vinduet;

Det er BEDRE å stimulere, aktivisere og respektere sine barns behov. ALLE barn fortjener dette!

Barnevernet har i den siste tiden vært involvert i denne familien (ikke noe med meg å gjøre) Eldste gutten har begynt i barnehage, og mor tar med seg ungene ca. en halv time hver dag på lekeplassen!

De virker litt lykkeligere, tror det nytter å gi barn en sjanse- husk at de snart er klassekameratene til barna våre...

Skrevet

HI her..

Nei jeg står ikke ute og ser på de hele dagen lang, men jeg går selv hjemme i permisjon, og er mye ute.. og de er alltid ute når jeg ser de..Da står de og sutrer og griner store deler av dagen.. det er blitt sånn at jeg ikke orker sitte på min terrasse for å slappe av, da den griningen irriterer sånn.. Har for eksempel spurt om de vil komme ned og bade sammen med min sønn, men da passer det ikke.. moren ser jo at vi sitter på lekeplassen dagen lang, og bør kanksje ta initiativ selv til å komme seg ut.. moren er født og oppvokst i norge, og jeg mener dette ikke dreier seg om uvitenhet, men kanskje en depresjon eller at hun ikke gidder.. Ikke skyt meg for at andre legger inn stigmatiserende innlegg om invandrere, jeg sa ikke noe om det annet enn at jeg reagerer på at barna ikke snakker et dugg norsk.. Synes synd på de små, men føler ikke at jeg kan ringe på døra deres og ta en alvorsprat vedrørende deres barnesyn og oppdragelse! Skulle likt å se hvem av dere som ville gjort det.. derimot en saksbehandler som jobber med slike saker vil sikkert kunne hjelpe til på en annen måte..

Skrevet

Uff,høres ikke bra ut....

Stakkars barn.

Mi datter blir helt koko hun om jeg ikke går ut med henne iløpet av en dag,og hun er 6 år.

Tar med meg begge ungene ut en tur hver dag,om det enten er å gå til byen,tur med hunden eller lekeplassen,

Må være utrolig kjipt å bli oppvokst på terrassen da! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...