Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant ut på mandag 29.06 at jeg er gravid :D veldig spennende :D

Jeg fikk lege time samme dagen, for er jo mange spørsmål som står i ett lite hode når man finner ut av en sånn ting for første gang.

Men legen jeg var hos kunne jo ikke svare meg på noe av det, han bare kom med "fordi sånn er det bare" og " jeg vet ikke svar"..

så derfor tyr jeg til dere her, å håper på hjep fra dere :)

Jeg lurer på, hvor snart reiser man til jordmor?

Legen sa jeg var 3 uker på vei, men så har jeg lest i en bok at det er først i uke 5 man kan se om man er gravid? å da lurer jeg på den "mensen" jeg hadde sist, kan det være festebødninger, mensen var litt rar og varte veldig kort så syntes det var så rart.

Hvor tidlig kan man se det lille nurket på en innvendig UL?

kommer nok flere etterhvert ;)

håper på svar :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann og gratulerer så masse med en spire i magen :0)

 

Det er vanlig å ha første time hos lege eller jm mellom uke 8 og 12.

Med innvendig ul kan de sikkert se graviditeten ganske tidlig men det er ikke vanlig med ul så tidlig hvis ikke det er spesielle grunner til det...

Du kan alltids ringe jm i ditt område å høre hva som er vanlig der. Det varierer jo litt fra sted til sted...

 

Når man kan teste positivt avhenger fra person til person. Det kommer an på hvor mye hcg kroppen produserer. Jeg testa positivt når jeg var ca 3+3. Da var testen svakt positivt og det er jo ikke så rart..

 

Lykke til med graviditeten :-)

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...