Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #1 Skrevet 1. juli 2009 Man har en stund nå kunnet demonstrere at tidlig barnehageoppstart er assosiert med dårlig tilknytning mellom barn og foreldre.. - med alt det medfører! Det er særlig sårbare barn som rammes av dårlig tilknytning som følge av tidlig barnehagestart.. En venninne av meg som er psykolog mener det er godt dokumentert at det er sunnest for barnets psykiske helse å vente med barnehage til barnet er 3 år.. Hva tenker dere om dette?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 Tilknytning dannes i de fleste tilfeller før barnet er 18 måneder så skillet burde vel heller settes her enn ved 3 år. Det er også et spørsmål om antall timer barnet er i barnehagen og hvor robust barnet er. Spesialpedagogen på småbarnsavdelingen til min datter sier at hun skulle ønske de minste ikke hadde en lenger barnehagedag enn maks 4-5 timer. Hun sier at hun får vondt av de barna som er der 7-8 timer hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå