Linkipinky Skrevet 30. juni 2009 #1 Skrevet 30. juni 2009 Jeg venter mitt første barn og har lyst til å bruke tøybleier. Men hva skal jeg kjøpe? Det e jo så mye å velge mellom. Noen med tips og råd? Hvor mange må jeg kjøpe osv.. Takker for svar=)
erteposen + 4 Skrevet 30. juni 2009 #2 Skrevet 30. juni 2009 Det kommer an på hvilken løsning du velger. På nøstebarn.no, bleieboden.no, tror jeg den heter, og på forumet tettinntil.no har de en grei oversikt. Vi brukte brettebleier med hjemmestrikka ullbukser tilsett lanolin første 6 mnd, og etter det kjøpte vi formsydde bleier. Kombinerte det med engangs på tur osv. Det er så mang år siden at jeg har glemt antallet, men sjekk bleiedebatten ol.
soleia Skrevet 1. juli 2009 #3 Skrevet 1. juli 2009 hei! Her brukar me brettebleier med "snappi" og ullbukser på poden som har vorte 1 mnd. Kjøpte 2 pakkar med 10 bleier på Jysk for kr 99 pr pk. Skulle nok gjerne hatt 10 til, for må vaske annankvar dag. "snappi" er ein liten gummidings med krokar som held bleia saman, kjøpt på www.bleieboden.no Andre brukar heller brillebukser til dette, då trur eg du må ha like mange bukser som bleier. Utanpå har me ullbukser strikka av garn frå nøstebarn. det går an å strikke av anna garn og som ikkje er superwashbehandla og så lanolinisere sjølv. oppskrifter finn du på tettinntil.no sitt tøybleieforum. Ellers har me så vidt byrja å prøve ut onesize lommebleier. Har valgt bumGenious v3 som mange er nøgde med. Nokon få babyar reagerar på stoffet i desse, så det er lurt å kjøpe nokre få bleier for å prøve ut før ein evt investerar i 20 stk. planlegg å bruke formsydde med ullbukse på natta, men har ikkje prøvd ut noko enno. foreløpig funkar brettebleier godt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå