Gå til innhold

Er det noen fotografer her????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å høre meninger/anbefalinger nå når vil skal kjøpe speilreflekskamera. Et godt kamera til en brukervennlig pris.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror kanskje du får flere svar hvis du stiller spørsmålet på nytt, med en litt annen overskrift.

Spurte etter speilreflekskamera her for en stund siden, og sitter nå med et Canon eos 450D. Er kjempefornøyd hittil!

( Har en fotograf-venninne som sa at det er ett veldig bra kamera!)

Skrevet

Samma kamera som de 2 over.. Kjempefornøyd... Skal kjøpe meg en linse til nå:)

Skrevet

hehe..tenkte det samme om overskriften, så la innpå ny. Men ser jeg ikke er helt borte vekk, er dette kameraet vi har lurt på. Er det bra når vi skal ta bilder av en liten som ALDRI er i ro???

Skrevet

Veldig bra lukketid syns jeg i hvertfall :) Har den "eldre" modellen, EOS 400D, men for oss ferskinger er det i praksis det samme. Det eneste jeg virkelig liker med 450 er at det har mye større display, og alle knappene er på høyre side av displayet. Ikke noe problem å ta bilder av ting som beveger seg!

Det eneste jeg ikke har skjønt helt enda er hvorfor bildene man tar med manuell innstilling blir til CR2-filer og ikke .jpg. Må bruke et program for å konvertere CR2-filene til vanlige bilder etterpå. Hør om det før du kjøper kameraet :)

Skrevet

høres jo ut som dette skal være et bra kamera ja. Skal til nordnorge, og har så lyst på skikkelig kamera til å ta bilde av lille. Se for dere lille stabbe i midnattsolen (etter å ha blitt vekket for å ta ham med på dette, bare så synd at han ikke komme til å huske dette, desto viktigere å ta bilde synes jeg.)

Skrevet

har det samme som de over, elsker det!! fungerer flott med aktive unger også =)

Skrevet

flere med samme erfaring som de over her? Begynner å bli ganske så sikekr på hvilke vi skal kjøpe. Den garantien elkjøp har, levere tilbake innen 30 dager. Gjelder dette når vi har brukt varen også? Så vi kan prøve det og se om vi er fornøyd?

Skrevet

Mi meining som utdanna fotograf: Gå for Hasselblad. Den digitale varianten er dog ikkje "brukarvenleg" i pris. Kanskje ikkje den analoge heller. Eg elskar Hasselbladen min, men brukar den dessverre alt for sjeldan.

Men eg vil vedde mykje på at det er veldig mange ikkjefotografar her inne som kan uttale seg bedre om kva som finst på (det digitale) markedet no enn eg kan :o) Pappaen min har ein Canon E-eitt-eller-anna som han er veldig fornøgd med, og som eg og har brukt med godt resultat.

Den eine tingen eg ser etter når eg kjøper kamera er at optikken er av "solid" merke, her går det i Carl Zeiss for alle penga. Ingen vits i å ha 12 megapixlar viss optikken ikkje er bra nok til å fange opp detaljane.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...