AngryBird Skrevet 30. juni 2009 #1 Skrevet 30. juni 2009 Fler enn meg som har hunder og lurer litt på åssen det skal bli å ta med seg en liten menneskevalp hjem?? Tror det skal gå helt fint, har to hunder som er så nært "barnesikre" som det er mulig å komme, men lurer likevel litt. Er tross alt en helt ny, liten person som ska integreres i vår lille familie. De skal få sniffe, snuse og smake litt på den lille helt fra starten tenkte jeg åsså få være med på stell osv. Noen tanker? Anyone?
Juuuunibaby <3 Skrevet 30. juni 2009 #2 Skrevet 30. juni 2009 Heisann Joda, tenker på det samme. Vi har en valp på 8 mnd, Gordon Setter, som er meeeget glad i unger. Hun blir litt i villeste laget bare hun ser unger... Men det blir jo selfølgelig litt annerledes med en baby, men er redd hun kanksje vil komme til å hoppe opp og slikt... Så det blir vell et styr. Men har også tenkt det samme at hun må få være med på litt, så hun ikke blir sjalu og lignende. Få lukte og bli kjent med det nye familiemedlemmet. Er også spent på om nurket blir å tåle hund. Samboeren min har astma og allergier og jeg er atopiker, så jeg er skeptisk...
Gjest Skrevet 1. juli 2009 #3 Skrevet 1. juli 2009 Vi har en schæferhund på 4.5år, som er øyenstenen vår, hun har alltid fått mye oppmerksomhet, så vi må fortsette å gi henne masse når den lille jenta vår blir født slik at hun ike blir sjalu. Jeg kommer til å ta henne med på turer ved siden av vogna og la henne få være med når jeg steller babyen Det kommer nok til å gå bra, må gjøre mitt beste ihvertfall. Hun er jo heldigvis en veldig snill og rolig hund, og vandt til å være forsiktig med katten vår.
strawbs Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 Har ingen fasit, og sikkert mange som vet mer om dette, men mine råd ville iallefall være at det er viktig at hundene har et fristed hvor de kan komme unna alt bråket med en baby, og også viktig at hundene ikke er alene med baby eller med smårolling når det kommer dit. Jeg synes du sier det fint når du sier at de er så nær barnesikre som mulig. Er jo aldri 100 %, og det er tross alt ikke rart når man tenker på alt det en liten en kan finne på. Når barnet blir større anbefaler jeg å bruke "hunden blå"-kampanjen for å lære barnet hundevett. Du får kjøpt DVD hos veterinær. Ellers ville jeg vært litt nøye på (avhengig av hunden selvsagt) at hundene ikke skal oppleve barnet som "en av dem", men som et menneske, slik at det er helt ok at de ikke alltid er med på alt, og at de opplever at babyen prioriteres. Men selvsagt må de få sin del av oppmerksomheten også. Ønsker deg masse lykke til!!!
Småtorsk Skrevet 1. juli 2009 #5 Skrevet 1. juli 2009 Besøkte nettopp venner av meg med nyfødte tvillinger og menneskekjær, sosial bikkje. Bikkja er tydelig furten og lei seg, og ekstremt oppmerksomhetssyk. Men snill og grei, respekterer de små og er overhodet ikke problematisk av seg. Er ikke hundevant selv, men det ser for meg ut som om det i hvertfall kan gå bra. Men det kommer vel litt an på bikkja, jeg har også truffet bikkjer jeg ikke ville ha sluppet i nærheten av min unge. (Kjenner en fryktelig stressa, tidvis agressiv setter. Brrrr.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå