Gjest Skrevet 30. juni 2009 #1 Skrevet 30. juni 2009 Er det noe annet enn trilleturer og knipeøvelser som er trygt? Har jo lest så mye i det siste om sjedeframfall og diverse andre skumle problemer med de som begynner å trene for (hardt) tidlig. Jeg kjenner jeg klør etter å kunne bruke kroppen igjen etter fødselen og vil gjerne vite om man kan trene lett med noe, og evt hva som i så fall er trygt. At rockering og sit-ups må vente til minst 6 uker etter fødsel vet jeg, men hva med sånn der man ligger på ryggen med bena i vinkel og løfter rumpe og korsrygg opp fra gulvet mens man strammer muskler i rumpen og underlivet? Eller veldig lett og rolig trøing på sykkel? Noen som kan litt om dette? Vil for alt i verden ikke risikere noe, da avstår jeg heller, men vil gjerne komme i form igjen fort etter fødselen dersom det er mulig på en trygg måte :-)
ormeynglet Skrevet 30. juni 2009 #2 Skrevet 30. juni 2009 Etter fødselen i fjor så startet jeg å spinne 4-5 uker etterpå. Var litt tungt å komme igang men trente 3 ganger i uken og supplerte etterhvert med styrke et par ganger i uken. Fungerte knall, etter 3 mnd var jeg gått ned 10 kg og fikk strammet inn både her og der. Spinning står på planen etter fødselen denne gangen også!
2flottebarn;) Skrevet 30. juni 2009 #3 Skrevet 30. juni 2009 Går til fysioterapeut og trener opp bekken. Har forstått det slik at hvis du kan knipe bekkenbunnen samtidig som du gjør de øvelsene du nevner, så er du klar for å trene disse øvelsene. Så lenge du ikke får vondt når du trener og er sterk nok i bekkenbunnen (les: klarer å knipe mens du gjør øvelsen) så er du vel klar! Lykke til, deilig å bruke kroppen som normalt igjen!
Gjest Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 Tusen takk for svar! Da ser jeg an hva jeg klarer og når :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå