Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. juni 2009 #1 Skrevet 30. juni 2009 ...folk gaper og blir så overraska når vi forteller at vi tok buss og trikk opp til fødestua da jeg skulle føde i høst...Er det SÅ fantastisk rart liksom? Vi hadde jo ikke bil da, og siden riene hadde tatt seg en liten "pause" akkurat da (var mye mindre vonde enn de var timene i forkant og etterkant)- så syntes vi det var like greit å bare hoppe på bussen! Den kom med en gang, og vi slapp å ringe etter taxi og vente på den og styre og ordne. Pusta nok litt ekstra tungt der jeg satt, men tror de færreste egentlig la merke til det. Flere som har gjort det samme, eller var dette så enestående og unikt som alle later til å synes;)?
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 30. juni 2009 #3 Skrevet 30. juni 2009 synes du er tøff jeg. Og når man ikke har bil så må man gjøre det på andre måter
Brugda Skrevet 30. juni 2009 #4 Skrevet 30. juni 2009 Hehe det hadde ikke jeg turt.. ;P syns det var "ille" nok å sitte i taxien..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. juni 2009 Jeg hadde som sagt en rolig fase akkurat da, så det gikk egentlig ganske så smertefritt, bokstavelig talt hehe! Men med en gang jeg fikk satt meg ned m ctg´en på sykehuset, tok det seg imidlertid opp igjen- så timingen var ganske så perfekt;) Var en veldig morsom situasjon egentlig, for der satt jeg i aktiv fødsel (hadde 4 cm) mens folka rundt var trøtte i blikket og hang over kaffekoppene sine og ante ikke noe om hva som var på gang hos medpassasjeren;)
AO3 Skrevet 30. juni 2009 #6 Skrevet 30. juni 2009 Sprekt gjort! Selv satset jeg på ambulanse... To stk, faktisk.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 30. juni 2009 oioi, hva skyldtes det? Trodde ikke at det var så vanlig m ambulanse lenger jeg..?
En snupp - og en knert i magen Skrevet 30. juni 2009 #8 Skrevet 30. juni 2009 Vi tok taxi, vi Og jeg vedder på at jeg bor nærnere sykehuset enn deg, hihi. Sprekt gjort!! Vi tok buss halve veien da vi skulle til første kontrollen da riene startet, og da gikk vi hjem, men da vi skulle opp igjen var det midt på natta og så vondt at tanken ikke streifet meg en gang. Kanskje neste gang??
~sjiraff~ Skrevet 30. juni 2009 #9 Skrevet 30. juni 2009 Det er vel neppe vanlig. Men er man tidlig i fødselsforløpet er det en grei løsning det. Synes jeg ser meg selv sitte på bussen/toget med 1-2 minutter mellom riene og hyyyle (som jeg gjorde i bilen..). Hehe..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 30. juni 2009 hehe, ja dette var 20-bussen midt i morgenrushet- hvis vi hadde dratt før på natta hadde jeg IKKE hatt sjans til å ta bussen for å si det sånn, for da stod jeg på alle fire i senga og hyylte;) Fikk merkelig nok en liten pause akkurat da..
En snupp - og en knert i magen Skrevet 30. juni 2009 #11 Skrevet 30. juni 2009 Hehe, var ganske absurd å sitte på 54-bussen sent på kvelden, en lørdag i juli når alle andre skulle på fest
Blind Gudinne Skrevet 30. juni 2009 #12 Skrevet 30. juni 2009 Med første mann tok jeg bussen... Skulle føde på Ullevål, gubben jobber der og da fant jeg ut at han trengte jo ikke å kjøre fram og tilbake! Så da var det å dra datteren hans opp av senga ( hun var på høstferie hos oss, var 14 år den gangen), ringe noen venner av oss for å levere henne der og så ta bussen videre til sykehuset. Svigermor ( hun jobber også på Ullevål) og sambo sto ganske måpende og så på meg da jeg kom stabbende bortover ( gikk opp til geriatri.... som er ganske langt forbi føden!). Men da nektet gubben meg å gå tilbake igjen, så vi kjørte bil til fødeavdelingen =D. Inne på sjekk og hadde 4 cm åpning. Skule bare hjem og hente fødebagen ( jeg hadde jo liksom ikke rier da jeg dro!), men endte opp med å dra hjem til svigers og spise middag først.... Gal førstegangsfødende fikk jeg beskjed om at jeg var.... Med nr 2 nå i høst kjørte vi bil...
Koala *g07* Skrevet 30. juni 2009 #13 Skrevet 30. juni 2009 Kusina mi bestilte taxi, grunnet at de ikke har bil, men den kom ikke, hvertfall ikke til at de gadd å vente, så de gikk til fots til sykehuset.. Synes det også er imponerende.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. juni 2009 Forfatter #14 Skrevet 30. juni 2009 Ja, taxier er ikke alltid så fryktelig pålitelige heller- og DET er jo litt skummelt i en sånn situasjon da! Gått hadde jeg nok ikke klart, for det verket bra der nede;)
AO3 Skrevet 30. juni 2009 #15 Skrevet 30. juni 2009 lykkelig&gla: Jeg ble kjørt i ambulanse pga vannavgang med ikke festet hode. Ble først sendt til nærmest sykehus, og så til et annet (ergo to ambulanser), hvor jeg fikk to dager med bed rest, fordi hodet fremdeles ikke hadde festet seg...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. juni 2009 Forfatter #16 Skrevet 30. juni 2009 hehe, ja det får´n si! Fødte på riksen jeg da, så måtte videre oppover noen stopp med trikken.. Det var nesten så jeg også lot bagen bli igjen hjemme faktisk, for jeg var da ikke i fødsel må vite;) Evig pessimist ja...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. juni 2009 Forfatter #17 Skrevet 30. juni 2009 Aha..Men trodde ikke de var så nøye på det lenger jeg, selv om hodet ikke er festet...Sikkert forskjellig praksis rundt om=)
AO3 Skrevet 30. juni 2009 #18 Skrevet 30. juni 2009 Ja, det er nesten sjokkerende hvor ulik praksisen er på det området! Jeg fikk til og med totalt motstridende råd av to ulike jordmødre på samme fødeavdeling!! Men da jeg vel var i situasjonen selv, føltes det greit at de ikke tok noen sjanser. Selv om det var stress med sengeleie i to døgn, og sjekk av fosterlyd etter hver dotur...
Gjest Skrevet 30. juni 2009 #19 Skrevet 30. juni 2009 Vi gjorde det også med førstemann. Denne gangen rakk vi det bare så vidt med bil.
EinFrosk Skrevet 30. juni 2009 #20 Skrevet 30. juni 2009 Hehe, stilig.... men altså... er det noe spesielt med 14 åringen siden hun ikke kunne være hjemme alene?
blomstre Skrevet 30. juni 2009 #21 Skrevet 30. juni 2009 Ho, ha, busstidene i denne byen (stavanger) er til vanlig ikke å stole på, så jeg hadde i allefall ikke satsa på at den fikk meg til føden i tide! Ble skrevet inn 19.45 og var ferdig med fødsel 20.08.... :-)
♥Gravid med nr 3-22.10.10♥ Skrevet 30. juni 2009 #22 Skrevet 30. juni 2009 Jeg kjørte selv...mannen min var på jobb, som lå like ved sykehuset, fant ut det var raskere å kjøre, sånn at han kom rett dit!! Gikk veldig bra, hadde to rier i bilen og en på parkeringsplassen og en inne i gangen på sykehuset før jeg kom meg inn!! Måtte jo stoppe å puste når jeg sto på park.plassen og i gangen, men i bilen gikk det utrolig bra
mamman til to gutter Skrevet 30. juni 2009 #23 Skrevet 30. juni 2009 Jeg tror kroppen skjønner når det ikke passer med rier når man er i fødsel:-) Jeg hadde rier jevnlig hvert 3-4minutt når vi reiste til sykehuset. Den turen tar ca7min med bil, så jeg burde hatt minst en rie underveis, men jeg hadde en rett før jeg satte meg i bilen, ingen på turen og så en omtrent i det vi var fremme, så jeg "hoppet" over en på veien. Etter det var riene regelmessing hvert 3-4 minutt igjen... Det hadde hvertfall vært ideelt hvis det var sånn, men da ville nok ingen blitt født på bussholdeplasser el i bilen på vei til sykehuset...
Sol Skippertaksdronning Skrevet 30. juni 2009 #24 Skrevet 30. juni 2009 HAr ikke tatt bussen, men når eldstemann meldte sin ankomst fikk jeg ksyss av en russebil..needless to say, så er poden født 17 mai...og bilen missa russetoget..
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 1. juli 2009 #25 Skrevet 1. juli 2009 Hehe, det gikk ikke buss da riene kom - så ambulansen + helikopter var eneste alternativ Kunne forsåvidt tatt bilen, men det ville vært risikabelt mtp på at jeg visste at det ville bli en rask fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå