vaffeljernet <3 Skrevet 30. juni 2009 #1 Skrevet 30. juni 2009 Dere som har fått tettere oppfølging med flere ul'er gjennom svangerskapet av medisinske årsaker på Riksen, er disse ul'ene "vanlig" eller 3d? Og hvordan er det med hva man må ta med seg der? Får man alt av bleier, bind og sånt stæsj? Og får alle ligge tre døgn, til de testene av babyen er tatt, selv om man er flergangsfødene? Ser liksom for meg en liten husmorferie jeg, siden mannen må være hjemme med barn, så kan jeg kose meg med babyen noen dager uten å tenke på husvask og middagslaging :-) Fødte på Ullevål og bodde på pasienthotell sist, så vet ikke hvordan det funker på barsel :-)
♥ ♂ i 07, ♀ i aug 09♥ Skrevet 30. juni 2009 #2 Skrevet 30. juni 2009 Man trenger ikke ta med seg bleier etc til Riksen. Jeg fikk alt sist gang. Førstegangsfødende får ligge 3 døgn (den dagen du føder er dag 0, så blir 4 dager), men andregangs får ikke ligge like lenge. Synes opplegget på barsel er utmerket. De som jobber der er flinke og veldig hjelpsomme.
snuffe Skrevet 30. juni 2009 #3 Skrevet 30. juni 2009 Jeg har flere ultralyder på Riksen, tre så langt, men ingen av dem har vært 3D. Spurte ene gangen om de kunne slå over i det, men hun sa at da måtte man gå privat - antar det betyr at apparatet ikke funket til annet enn 2D. Vet lite om barsel, annet enn at det skal mye til å få enkeltrom/familierom.
vaffeljernet <3 Skrevet 30. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 30. juni 2009 så teit da. jeg drømmer om 3dul, men tror ikke vi kan betale for det selv.
babymaker skal ha en jente til Skrevet 30. juni 2009 #5 Skrevet 30. juni 2009 har hatt masse ultralyder på riksen både med nr1 og nå med nr 2 og ingen har vært 3D. Tror ikke de har 3D der jeg.. grunnen til at jeg får ekstra ultralyder er pga misdannelser på foster og da burde man jo virkelig ha brukt 3D for å se så godt man kan.. Har aldri født på riksen så vet ikke noe om barsel.. men vet man får bleier og bind for det sa de på omvisning
litenmensøt Skrevet 1. juli 2009 #6 Skrevet 1. juli 2009 fikk min andre på riksen og jeg lå tre netter der.
barney Skrevet 1. juli 2009 #7 Skrevet 1. juli 2009 Jeg fikk mitt andre barn på Riksen. Hadde også endel ekstra UL, men fikk aldri se i 3D (spurte ikke etter det heller). Jeg fødte på en mandag kveld og dro hjem torsdag, så da er det vel 3 netter for andregangs fødende som gjelder. Du får alt du trenger der; bleier, bind, body til baby og sykehus skjorte til deg selv - du kan også bytte så ofte du vil. Jeg var veldig fornøyd med barsel på Riksen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå