min tur snart? Skrevet 30. juni 2009 #1 Skrevet 30. juni 2009 Jeg prøver å få nr.2,har prøvd en god stund,men uten hell:-( noen tips? førstemann satt i boks uten at vi prøvde,men nå tar det tid gitt.. Hvor lenge bør jeg ligge etter samleie? noen mener natten over,andre mener jeg ikke bør ligge m sæden i meg i så lang tid,noen råd her? Jeg spiser sunt,og tar folat. Tester eggl.og det hele,men det hjelper vist ikke:-(
Fluffymum Skrevet 30. juni 2009 #2 Skrevet 30. juni 2009 vi har prøvd 1 år nå, tatt prøver hos legen, sjekket for PCOS og den andre sykdommen, husker ikke navnet.. Har tatt eggløsningstester og virkelig slitet.. Leste om akupunktur og etter første runde med fertilitetsnåler ble jeg gravid:)
plutselig gravid igjen Skrevet 30. juni 2009 #3 Skrevet 30. juni 2009 Med førstemann prøvde vi i nesten 1,5 år, var ikke til sjekk for å finne ut om noe var galt eller tenkte på eggløsning, men det var da vi hadde oftere sex (annenhver dag) at det klaffet.....
Lille diamant Skrevet 30. juni 2009 #4 Skrevet 30. juni 2009 Hei! Jeg ble også gravid når jeg gikk til akupunktur. Vi skulle begynne å prøve nå i juni, men så allerede i mars/april at syklusene mine var helt tullete. Så gikk til akupunktur hele siste syklusen for å få regelmessige sykluser. Og jeg ble faktisk gravid ved første eggløsning etter at jeg begynt der Så jeg vil anbefale akupunktur til alle som prøver å bli gravide, det virker! Ellers så holdt jeg meg borte herfra, siden det også kan stresse unødvendig i prøvingen. Og kjente at det var bra for meg, da jeg klarte å slappe mer av og kose meg med samboeren min. Og så testet jeg etter EL da Håper det klaffer for dere og snart,masse lykke til!
lykkelig3barnsmor<3 Skrevet 1. juli 2009 #5 Skrevet 1. juli 2009 Vi ble gravid i 4 pp,og det pga jeg ikke tenkte så mye på det. Så prøv å slapp av,ikke teste etter EL,men ha heller sex annenhver dag når du trur du har EL. :-) Lykke til! jeg er 7+3 i dag.
Juliann10 Skrevet 1. juli 2009 #6 Skrevet 1. juli 2009 Mitt tips: IKKE STRESS!! Trodde jeg skulle bli gravid første pp etter jeg sluttet på pillen, men da var jo syklusen tydligvis ikke stabil enda. 2pp kjente jeg at jeg fikk eggløsning skikklig "strekk smerter" i høgre side, hadde sex to dager før og samme dagen jeg kjente dette. Men stresset ikke med det i det hele tatt og tenkte at det var jo egentlig greit nok om det tok et år også. Så jeg var på hele 3 fester mellom eggløsning og IKM........BAre ene festen jeg tok an helt ut, å wups...jeg var visst gravid. Håper det har gått bra. Tatt folat og omega 3+multivit og nå er jeg 7 uker idag:)
MissMe*med*lillegutt Skrevet 1. juli 2009 #7 Skrevet 1. juli 2009 Ikke stress med å bli gravid, for da skjer det ikke.. Ta folat, kast el testene og bare kos deg med partneren din å ha sex når dere har lyst på det.. Lev som normalt uten å tenke på at "Nå må vi ha sex".. Klaffer når du minst venter det Lykke til, håper det blir din tur snart
solisoli Skrevet 1. juli 2009 #8 Skrevet 1. juli 2009 Jeg ble gravid på første forsøk med første, men med andremann tok det litt mer tid... Trodde jo egentlig at det skulle gå like fort, men den gang ei. Har desverre ingen råd, men den pp jeg ble gravid var den jeg stresset mest - jeg tok el.tester for første gang, tempet og var BIM-avhengig... He, he, så tror personlig ikke det stresse-greiene har så mye å si. Man blir i hvertfall stresset av å tenke på at man ikke skulle vært stresset. Vi hadde sex to dager før, dagen før og på EL-dagen. Lykke til! Klaffer nok snart.
The Bad Gal Skrevet 1. juli 2009 #9 Skrevet 1. juli 2009 Det aller viktigste er å følge med på syklusen og eggløsninga. Viktig å være tidlig nok ute, gjerne en dag eller to før du venter EL. Brukte 2 år(+ full utredning uten å finne noe galt + 1 SA og 1 MA) på første barnet, og denne gangen tok det 1 år. (ammer enda) For noen tar det tid, for andre går det før de engang har tenkt tanken, sånn er det nok bare. Dette med å stresse/ikke stresse har jeg ikke noe tro på, for alle som har slitt med å bli gravide stresser mer eller mindre uansett med det, og for de aller fleste klaffer det til slutt alikevel, heldigvis:-) Lykke til!
Lillevenn33 Skrevet 1. juli 2009 #10 Skrevet 1. juli 2009 Jeg har egentlig ingen ordentlige tips. Det som fungerte på meg er å bruke billige EL-tester og å ikke gi opp! Ikke hør på folk som sier at du "bare må slappe av", det er den største myten som finnes mener jeg! Ellers ikke hør på folk som sier at du ikke må passe på EL og andre tegn på fruktbarhet. Bli kjent med kroppen din, vet hva som er dine tegn til EL, skriv ned syklusen om nødvendig (er den regelmessig/uregelmessig?). Ha sex annenhver dag eller evt. hver dag rundt EL. Hvis det tar mer enn ett år, ta kontakt med gyn for å se om du kan få hjelp (Pergotime, blodprøver osv.) Ellers, igjen, ikke gi opp er mitt eneste råd! Du har fått et barn før, du kan i teori bli gravid!
min tur snart? Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #11 Skrevet 2. juli 2009 TUSEN TUSEN takk for svar:-) Jeg var på min første akupunkturtime igår(jeg tror egentlig ikke på akupunktur,men prøver alikevel hihi)så da er det bare å krysse fingre og tær. Lykke til alle som prøver og alle som har fått en liten spire. God sommer!
Brokade Skrevet 2. juli 2009 #12 Skrevet 2. juli 2009 Mitt enkle tips er å ha sex hver dag 4-5 dager før eggløsning... dvs. ca. 5 dager med daglig prøving.... fordel om du ligger natten over med godsakene .... men pass på urinveisinfeksjon, dvs. mannen bør vaske tisseluren sin først :-) Bakteriene forsvinner vanligvis når du tisser før legging... men det bør du ikke gjøre for da følger det med endel på returen... og sjansene reduseres.. Good luck!
mammantilde2vakreste<3 Skrevet 4. juli 2009 #13 Skrevet 4. juli 2009 PÅ førstemann klarte vi det på første forsøk. Trodde det skulle gå fort med nr 2, men der tok vi feil..... Holdt å ett år, og da hadde jeg bestemt meg for å ta kontakt med lege. Tok noen blodprøver, og ventet med tlf i hånda, men ingen lege ringte. Var nok ok de prøvene for den mnd ble jeg gravid;) Må nevnes att vi var lei sex for å prøve å bli gravide, men i den mnd slappet vi av og virkelig kosa oss;)) Slapp av og lykke til;)
Lille diamant Skrevet 4. juli 2009 #14 Skrevet 4. juli 2009 Vil bare legge til at jeg kun lå i sengen ca 20-30 min etter sex, og vi ble nå gravide så tror det er bedre å gå på do etter sex enn å risikere urinveisinnfeksjon...har dessuten lest flere steder at sædcellene har svømt avgårde for lengst når sæden renner ut igjen etter en stund. MEN, om man sliter med å bli gravid så er det nok ikke så dumt å blir liggende en stund etter sex, det er jeg også enig i. Og jeg gjorde det selv men kanskje ikke over natten..
<3 Maren <3 Skrevet 4. juli 2009 #15 Skrevet 4. juli 2009 Hei... Det er vel forskjellig hvor fruktbare mann/kvinne er, og i forhold til alder osv. Jeg og samboer bestemte oss for å vente en liten stund når det ikke funka nå. Så kunne jeg komme godt igang med mer studier, og han med ny jobb. Vi begynte ikke med prevensjon igjen, men hoppa av i svingen, spesielt usikre perioder. For min del: En måned med flere fester (feiring av eksamen, avslutta skole osv), lite sunn mat, hoppet av i svingen, ikke noe surfing på BIM og lite regelmessig sex gjorde tydeligvis susen. For min del må jeg si sexlysten står på topp under eggløsning, er vel naturens måte for å få mest mulig formering :-D Vår oppskrift: hoppa av i svingen, tisser alltid med en gang etter sex, får veldig lett urinveisinfeksjon. Fant ut at jeg var gravid 5+6. Første måned uten prøving :-) Vi er begge 27 år..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå